SULTAN ŞEHİR  SİVAS'TAN  SESLER

                                          Gaziantep Güneş Gazetesi  26.6.2014

…………………………………………………………………………………………....

                                                                                  Ahmet AYAZ

 

      Sultanşehir Sivastan sesler dedik ya,   21-22 Haziran 2014 Sivasın 6. Geleneksel şairler buluşmasını yazmak yine bana düşüyor kanaatindeyim. İlk yılı hariç hepsine davet edildim. Fakat  konuya nereden nasıl  başlayacağıımı da bilemiyorum.  Şunu da söylemek gerekir, Sivası anlatmak yazmak da her yiğidin işi değil.  Yüce Allah sert ve soğukluğu sularına, bütün sıcaklığı da insanlarına vermiş. Anlatmak yetmez, görmek gezmek, tanımak, tanışmak gerekir Sivasın güzel  insanlaarı ile. Şimdi  konuya  gelelim.

       Biz Gaziantepten Kumru Dergisi  Mensupları olarak,   Av. Abdulhadi Bay,  Gülhun Ertilav, Neşe  Cömert  ve Musa Karaca  ile birlikte 5 kişi katıldık. 20 Haziran akşamı Duru  Pansiyonda  Sivas Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Bekir Alim Bey, eski başkan Sabiha Serin Hanımefendi, ve Bekir Akbulut  ile kısa bir görüşmeden sonra,  bizi yemeğe davet ettiler  ama  biz yemeğimizi yemiştik. Bizi tüm  arkadaşlarla toplu olarak denizin güzelliklerini  aratmayan “Aksu Köşe Park”a  götürdüler. Müzikli çay bahçesinde  güzel bir sohbet ettik.

       Ben sözü daha  fazla uzatmak istemiyorum . 21 Haziran günü Atatürk Kültür Merkezinde müzikli şiir dinletisi  başladı. Sunucumuz, derneğin değişmeyen  sunucularıından olan  Nevin Kılıç  ile Rifat Çakır idi..Rifat Çakır Beyin  samimi duygular içerisinde ki hitabı benim  gözümü , gönlümü açtı. Kendisinde anlatılmaz bir sıcaklık vardı. Onu çağıranlara da teşekkür  ediyorum. Dinletinin birinci  gününü Sivas dışından gelen misafirlere ayrılmış, ikinci günü Sivaslılara. Çok görkemli bir dinleti oldu. Şiir okuyan okuduğunun, dinleyenler de dinlediğinin tadını aldılar.  Okunan şiirlerde  yurt, ve insan sevgisi ön plana çıktı.

       22 Haziran günü otöbüslerimiz imranlı ilçesinde bir parkta durdu.Bizi, İmranlı Belediye Başkanı parkta karşıladı ve yemek  yiyeceğimiz  lokantaya  kadar yaklaşık olarak 400 metre yeri  bizimle sohbet ederek yürüdü. İmranlıda. Ahmet Dökmetaşın  saz ekibi  eşliğinde İsmail Özüm bize bir bayram havası yaşattı. Özüm proğramına Türkiyem  Türküsüyle başladı ve daha sonra  Sivas Türkülerine ağırlık verdi ama,  Sivasımızın dinlemediğimiz ve duymadığımız ne türküleri varmış da haberimiz olmamıış.. Bunları dinlemek gerekir. Orada inanın bir bayram havasından daha güzel bir bayram havası yaşandı. İmranlının folklör ekibi göz kamaştırdı.  İmranlı barajında ve  imranlıda söylenen türkülerden çekilen halaydan bir çoğumuz nasibini aldılar. İmranlı Barajındaki alabalıklar sanki gözümün önünde kovalaşıyorlar.

        İmranlıda Belediye Başkanı  Pehlül  İşleyen Beyin  sıcak davranışı bana Doğan Ürgüp’ü  ve Hafik’in eski belediye başkanı Dr. Zeki Aydın Beyi  hatırlattı. Zeki Aydın Beyle birlikte Gazeteci Kerim Özbekler ve ben  Hafik Gölünde kayığa binmiştik.  Beş  yıldır davet edildiğim etkinlikte az gören gözlerim, oradaki  topluluğa,   o kadar aşina olmuş ki. Doç. Dr. Yaşar Serin, Aslan Baykara, Şevki Kayaturan,  Kemal  Işık , Ali Atar,  Kerim Özbekler, Sacide Yaylaz, Halise Tekbaş, Mansur Ekmekçi. dostlarımın yokluğunu hemen fark  ettim. Ben buradan Bekir Alim  Beye ve  ekibine selam gönderiyorum. Ben ülkemi ve bütün illerimizi severim. Fakat Cumhuriyetimizin temelinin atıldığı ve baştan başa tarih, baştan başa  kültür kokan Sivas’a ve Sivasın insanlarına  âşığım. Keşke beni  fahri  hemşehri  olarak kabul  etseler dedikten sonra,  bütün Sivaslılara selam sevgi ve saygılarımı sunup,  sıcak ilgilerinden dolayı  bir defa daha teşekkür ediyorum.

( Sultan Şehir Sivastan Sesler başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 26.06.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.