ONLARCA KIZIMIZIN ANASI.. SEVGİ GÖLÜNÜN SAHİBESİ.. ÖNDE GİDEN BİRİSİ...

                                         S E V İ L     B İ L A S A        H A N I M E F E N D İ !!!!!!! 



                                                                        (( **** Bir kadının biyolojik anne olması takdiri ilahidir!!!                                                                                                    Manevi annelik ise; kendi erdemidir !!
                                                                       **** Manevi annelik ; dünyanın en gurur verici                                                                                                                                         hasletidir !!))




Neden attım bu başlığı biliyormusunuz ? Bu haslet ve erdeme haiz ; onlarca kızımızın annesi için !!! Endişem odur ki; ne anlatsam kifayetsiz kalacaktır.

Bir kadınımız; önde giden toplumumuz da .. İki de bir üstün çalışmalarından mütevellit plaketle taltif edilen; " İdealist Kadınlar Onur Ödülü" ' ne layık görülen !!!

Kimdir ? Nedir ? İn mi , cin mi , peri mi; yoksa kanatsız bir melek mi ? Neyin nesi !!! 

O bir anne.. O da doğurdu iki defa.. Tattı anneliği;kutsallığı .. Öz çocuklarına özden mesai verdi elbette.. Ancak; yetmedi bu !! Ve neden doğurmaktan öte değerler kattı topluma !! Önder oldu,rehber oldu,iyiyi güzeli öğretti.. Mücadele etti !!! Sahiplendi yürekten,içten bu topluma hizmet etti. Kimsesizlere kucak açtı; küçük yaşta tacize uğramış isimsiz kızlarımıza reklamsız,pazarlıksız ..İşte anne bu !! 

Sokaklar çocuk dolu.. Kimsesiz ,sahipsiz... Yurtlar dolu tıklım tıklım !! Himaye altında olan,olmayan onlarcası !!! Onları sokaklar mı doğurdu ?Var dimi bunların da doğuran anaları !!! Doğurdun.. Ana oldun !!!! Kutsalsın !!! Ya bu çöp kutusuna attığın ,camii avlusuna bıraktığın senin doğurduğun değil mi ??? Anasın ha.. ANA !!!! Hadi ordan be hadi !! Az da olsa; eşinin sapık emellerine alet olmadın mı ? Yataklık yapmadın mı ha !!!! Doğurdun; zaman zaman geçim kaynağın yapmadın mı ? Konu komşunun, sokaktakilerin tacizlerine göz yummadın mı ; başıboş bir hayvan yavrusu gibi salmadın mı kurt çakal sürülerinin alanlarına ???

Sadece doğurmakla aldıkları sıfatın hakkını veremeyen zavallı anne müsveddeleri !!! Başında kavak yelleri,eteğinde şehvet ateşi ile ihanete düşen,hayvani dürtülerinin esiri olan onlarca 2-3 çocuğunu terk edenler !!! Tüh olsun.. Analık haram olsun !!!

Başına ne gelirse gelsin; dünyaya gelmesine vesile oldukları yavrularına canı pahasına tek başına dahi sahip çıkan,bu topluma en üst seviyede karekterle mücehhez evlatlar armağan eden canımız,varlığımız nedeni annelere değil elbette bu sözler !!!!
 
Ama yukarıda ki panorama bir gerçektir. Ve işte bu gerçeklikte bir kadın,bir anne çıkıyor ve öylelerine mahzun,küskün, hayattan kopmuş,tacizin bütün korkunçluğu içinde travmaya girmiş canımız yavrulara,kızlarımıza sahip çıkmayı dustür ediniyor.. İşte gönüllerde taht kuruşu, insanların taltif,ödül ve benzeri teşviklerini umursamadan yoluna devam eden bir kadın... " Cennet Annelerin Ayaklarının altındadır !!" .. Peki sizin ayağınızın altın da kaç parsel cennet taşıdığınızın farkındamısınız ? Öpülesi yürek, öpülesi el ve öpülesi ayakları ile işte o kadın : SEVİL BİLASA !!! onu anlatmak borçtur boynuma helalinden hemde !!

Bu portre hep asılı yürekler de; benim de şahsen baş köşemde.. 

Daha anne babası ; dünya'a geldiğinde bir komutlu isim vermişler ona : SEVİL !!! Ama o sevilmeden sevmeyi öğrenmiş; dopdolu ,doruklar da..Tabiki bu kadar seversen ; sevilirsin işte !!!  BİLASA ... Nedir biliyormusunuz ? GÖL demekmiş; araştırdım.

İşte SEVİL BİLASA !!! Sevgi Gölü .. İnsanlığa; güzele, hizmete ibadet gölü !! Ve en güzeli ve sağlam olan şey o sevginin derinliğinde boğulmak yok !! Çünkü cankurtaran o !!! hayata bağlayan ,umut veren, yaşamlara vesile olan biri .

Sakin,güvenlikli ,tabelası olmayan o merkezin daha avlusunda bir huzur kaplıyor insanın içini.. Vakur, o kadar nazik,kendinden emin, farklı genç bir yönetici vardı iç kapıda bekleyen.. Her haliyle saygı uyandıran, pırıl pırıl gözleri ile insana rahatlık veren modern, harikulade birisi.. Odasına geçip te ,makamına oturduğunda ; o koltuğu öylesine  dolduruyor ve yakışıyordu ki... Sıcacık ,huzur veren davranış ve bilgilendirici konuşmasını pür dikkat dinlerken; içten içe kızdım kendime  bu kadar geç tanıdığım için. Ne böyle bir merkezden ;ne de  böyle bir yöneticisinden bihaberdim çoğu gibi ..

Bir yıl kadar önce tesis tamamlanmış; görevlendirilerek  anahtarı teslim edilen binanın tüm mefruşat ve iç dizaynı kendisi tarafından ikmal edilen bu kurumun adını maalesef belirtemiyorum gizlilik nedeniyle..: 
Tacize uğramış,travma geçirmiş ve mahkeme kararıyla yerleştirilmiş kızlarımızı barındıran,rehabilitasyona tabi tutularak tekrar yaşama sevincine kavuşturulan, yaşama bağlanılan muhteşem bir sevgi gölü.. Psikologlar, konunun uzmanı öğretmenler ve yardımcı personeli ile.. Ne büyük bir hizmet ve sevap yuvası.. Başarı elbette ekip işidir. Ama hizmetin sevk ve idaresi çokça muhimdir. İnsanlığı,analık meleke,haslet ve ulviyeti içerisinde; mesai mefhumu olmadan cansiperhane hizmet ancak bu kadar muhteşem icraa edilebilir.. Kısada olsa mezkur merkezi üniteleri ile görünce bu kadar kısa zamanda alınan mesafeye hayranlık duymamak mümkün mü ?
Bu yazım abartılı,ısmarlanmış veya bir dostta vefa duyguları ile yazılmış gelebilir sizlere.. Siz bu merkezi ve oranın müdiresini görüp tanısanız benim ne kadar noksan şeyler bıraktığımı anlarsınız.. Bire bir tanışmaktan ve orayı gezip görmekten o kadar etkilendim ki bu tür hizmetlerin varlığından şehrimiz adına gururlandım..
Farklılık,mütevazilik, hanımefendiliği en dorukta temsil eden; misafirperver,saygı ve sevgi dolu bu insanı anlatmak zor iş.. 

Öte yandan; toplumumuzda önde olanlardan biri olan sevgili Bilasa ; burada doruktaki hizmetlerine ilaveten Şehrimizin medar-ı iftiharı ELVİN DERNEĞİ yönetim kurulunda Genel Sekreterlik görevini aktif olarak sürdürmerktedir..ELVİN Derneği; Kadın, yaşlı ve engelli olan bireyleri yaşamın her alanında destekleyen bir sivil toplum kuruluşudur.
İnsanlığın güzel ve iyi olan hasletlerini kişiliğinde toplayan ve bunu beklentisiz olarak topluma sunan bahse konu portrenin sahibesine; orada ikamet eden küçük- genç kızlarımızın nasıl minnet,şükran ve sevgi dolu baktıkları izahten varestedir.

Bu özellikte; hizmet aşkı ile bu toplumda daha nice kadınlarımızın olduğunu biliyorum. Onların sayılarının gün geçtikçe artması ve sahne de olmaları samimi dileğim ve duamdadır.

Orada kalan bir küçük kızın Sn. Sevil Bilasa'ya hitaben yazdığı şiiri aynen burada yayınlıyorum. Bu satırlar çok şeyi ifadeye yetecektir.



Sana anne demek geliyor içimden
Nedenini bilmiyorum.
Belki bana sahip çıktığın için
Belki okuldan geç kaldığımda 
Annem gibi sahiplenip 
Bana kızdığın için
dedim ya nedenini bilmiyorum
Belki senin kızın olsaydım
İsyan edecektim sanada 
Tıpkı anneme yaptığım gibi
Yine de anne demek istiyorum sana 
nedenini bilmiyorum.
Kaybetmek istemiyorum adınıli ile 
adının içinde saklı merhametin 
Ve adın kadar değerli kelimelerin
Son veda değil bu şiir
Seni seviyorum anneciğim.
( Sevgi Gölü Sahibesi .. Muhteşem Bir Portre.. başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 4.06.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.