Balıkesir yazarlar ve şairler derneği(BAYŞAD) ile Birlik gazetesinin ortaklaşa düzenlemiş olduğu geleneksel “Kuvayı Milliye Halı Saha Turnuvaları ve Şiir Yazma Yarışması”nın 12.si yapıldı. Ben bu yazımda özellikle şiir yazma ve okuma yarışmaları üzerinde duracağım.

2014 Ortaokullar arası ve Liseler arası ödüllü “Kuvay-ı milliye” konulu şiir yazma yarışması yapıldı ve sonuçlandı. Ayrıca BAYŞAD’ın Liseler arasında gerçekleştirdiği ödüllü şiir okuma yarışması da sonuçlandı. 

Gençlerimizi şiir yazmaya, okumaya teşvik ve geleceğimizin büyük şairlerini ortaya çıkarma amacını güden, şiir yazma ve okuma yarışmaları oldukça heyecanlı geçti. Yarışmalara gösterilen ilginin bu tip organizasyonlara olan ihtiyacı da ortaya çıkardı.

Gençler arasında bir hayli ilgi gördüğü anlaşılan şiir yazma yarışması, çok sayıda şiirin üretilmesine de vesile oldu. Şiir yazma yarışmasına genç şairler birbirinden değerli o kadar güzel şiirler göndermişler ki, jüri üyeleri seçmekte oldukça zorlandılar.  Yapılan değerlendirmeler sonucunda kurallar gereği üç derece ve üç tanede mansiyona layık şiir belirlendi.

Şiirleri okudukça, oldukça etkilendim. Şiirler adeta şiir şiir gençlik ve memleket aşkı kokuyordu. Bayşad’a ve birlik gazetesine böyle etkinlikler düzenleyerek geleceğimizin şairlerini ortaya çıkardıkları için teşekkür ediyorum.

Liseler arası Kuvay-ı Milliye Şiir yazma yarışmasında değerlendirmeler sonucu, dereceye giren şiirler ve genç şairler şöyle sıralandı. Onların adını, okullarını ve şiirlerinin isimlerini burada anmaktan ve kayda geçirmekten kıvanç duyuyorum.

 

ŞİİR YAZMA YARIŞMASINDA DERECEYE GİRENLER:

1.Kuvayı Milliye Ruhu” şiiriyle Gaziosmanpaşa Anadolu Lisesi’nden Alper Tunga Kaynak

2. “Kuvayı Milliye” şiiriyle Balıkesir Anadolu Lisesi’nden Ali Yaşar

3. “Milli Ruh Milli Kuvvet” şiiriyle Atatürk Anadolu Lisesi’nden Ömer Yıldırım

 

Liseler arası mansiyon alan şiirlerde şöyle sıralanıyor.

“Yolun Başı Balıkesir” şiiriyle Bahçelievler Anadolu Lisesi’nden Kazım Mersin

“Milli Mücadele Kuvayı Milliye” şiiriyle Rahmi Kula Anadolu Lisesi’nden Sezen Aleyna Ceritoğlu

Bu Sevda Yaşayacak” şiiriyle Balıkesir Anadolu Lisesi’nden Beste Kınık

 

Ortaokullar arası şiir yazma dereceleri de şöyle sıralanıyor.

1. “Ya İstiklal Ya Ölüm” şiiriyle Altı Eylül Ortaokulu’ndan Merve Nur Berber

2. “Kırk İnanmış Adam” şiiriyle Fatih Ortaokulu’ndan Reşit Kıvrak

3. “Kuvay-ı Milliye İçin” şiiriyle Altı Eylül Ortaokulu’ndan İrem Ermemiş

Yarışmada ödüle layık görülen genç şairlerin ödülleri 29 Mayıs 2014 günü Karizma tesislerinde yapılan ödül töreninde verildi. Genç şairlerimizin ödüllerini Balıkesir Valimiz Sayın Ahmet Turhan Bey verdi. Sayın valimiz bu genç şairlerimizi makamına da davet ederek ayrıca ödüllendireceğini ifade etti. Sayın Valimizin genç şairlerimize, kültür ve sanata verdiği bu desteğe çok teşekkür ediyoruz.

 

ŞİİR OKUMA YARIŞMASI

Bu yıl 2.si düzenlenen Balıkesir Yazar ve Şairler derneğinin(BAYŞAD), “Bayşad Gençlik ve Sanat Günleri 2.Liseler Arası Şiir Okuma Yarışması” çok heyecanlı geçti. Bu şiir okuma yarışması 27 Mayıs 2014 günü saat 14:00’da Balıkesir Yaylada alış veriş merkezinin 3 nolu sinema salonunda yapıldı.

Katılma fırsatı bulduğumuz bu etkinliğe, Liselerimizden birbirinden değerli Liseli gençlerimizin katıldığını gördük. Yarışma oldukça heyecanlıydı.

Liseli gençlerimizin şiir okuma alanında da bir hayli kabiliyetli olduklarına şahit olduk. Balıkesirli Yazar ve şairlerden oluşan Jüri önünde, tanınmış şairlerimizin şiirlerini yorumlayan gençler oldukça başarılıydı. Burada da şiir şiir bir gençlik gördük karşımızda. Liseli gençler şiirlerini okurken, birçok şaire taş çıkartacak ustalıkla okudular şiirlerini.

Okuma faslı bittikten sonra genç yorumcularımız sonuçları heyecanla beklemeye başladılar. Sonunda beklenen an geldi çattı.

ŞİİR OKUMA YARIŞMASINDA DERECEYE GİRENLER:

“Bayşad Gençlik ve Sanat Günleri 2. Liseler arası şiir okuma yarışması” sonuçları şöyleydi.

1. Betül Çetin. Gaziosmanpaşa Anadolu Lisesi, Bahattin Karakoç’un “Ihlamurlar Çiçek Açtığı Zaman” şiiriyle,

2.Seher Güçden. Zühtü Özkardaşlar Anadolu Lisesi, Ceyhun Atıf Kansu’nun “Havza Yollarında Mustafa Kemal” şiiriyle,

3. Recep Enes Özcan. Balıkesir Anadolu İmam Hatip Lisesi, Nurullah Genç’in “Yağmur” şiiriyle derece aldılar.

 

Mansiyona layık görülenlerde şunlardı.

Esma Sultan Öksüz. İstanbulluoğlu Anadolu Öğretmen Lisesi, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın “Bir Adın Kalmalı” şiiriyle,

Hale Güney. Merkez Ticaret Meslek Lisesi, Can Yücel’in “Seninle Yaşlanmak İstiyorum” şiiriyle,

Hafize Özdemir. Rahmi Kula Anadolu Lisesi, Durmuş Kaya’nın “Mehmetçik” şiiriyle mansiyon aldılar.

Şiir okuma yarışması ödülleri 30 Mayıs 2014 Cuma akşamı birçok seçkin davetlinin de katıldığı tarihi “Paşa Konağı”nın bahçesinde yapılan ödül töreninde verildi.

Yazar ve şair Yusuf Akgül’ün açış konuşmasıyla başlanan ödül törenine, siyasi parti temsilcileri, Milli eğitim ve halk eğitim yetkilileri, okul müdürleri, STK temsilcileri, başta Politika gazetesinden Sayın Tarık ve Güzide Sürmelioğlu çifti olmak üzere basın temsilcileri, Balıkesirli yazar ve şairlerinden oluşan çok sayıda davetli katıldı.

Sunuculuğunu öğrencilerin yaptığı gecede, Balıkesir Anadolu Lisesi öğretmeni Şair ve yazar Yusuf Akgül’ün öğrencilerden oluşturduğu şiir okuma ekibi muhteşem bir şiir dinletisi ziyafeti verdi.

Balıkesir yazarlar ve şairler derneği (Bayşad) başkanı Mustafa Kuvancı’nın kısa bir kapanış konuşması yaparak ödül törenine son verildi.

Geleceğin büyük şairleri olacağına inandığımız bu genç şairlerimizi, öğretmenlerini, velilerini ve okullarını buradan tebrik ediyor başarılarının devamını diliyorum.

Ayrıca bu organizasyona maddi ve manevi katkıda bulunan başta Bayşad, Balıkesir gazeteciler cemiyeti ve Birlik gazetesi olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyor, bu tip sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin devamını diliyorum.

( Bayşad’la Şiir Şiir Gençlik başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 2.06.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.