TUTSAK YOLLAR TV DİZİSİ YAPILMALI

 Ahmet AYAZ
Gaziantep Güneş Gazetesi  27 Mayıs 2014
…………………………………………

        İlk sayfasına  başladığım  andan itibaren, bozuk gözlerle yakamı bir türlü bırakmayan, Dr Ahmet Çevik’in kaleminden çıkıp, Akçağ Kitabevindeki yarışmada birincilik ile ödüllendirilip, Akçağ Kitapevinden yayına giren “Tutsak Yollar” adlı roman TV dizisi yapılmalıdır. 
       Roman. Hıdır Çavuşun, Kardeşinin yerine Yemen Harbine gitmesiyle başlıyor ve Yemen Harbini bütün açıklığı ile anlatıyor. 16 yaşındaki Mamado’nun omzuna  tüfek verilerek babası tarafından, Hıdır Çavuşun yanına  düşürüp savaşa göndermesi vatanseverliğin önde gelen simgelerindendir. Bu veya buna benzer bölümler, okul öğrencilerinin ders kitaplarına girecek kadar önemli konulardır. 
       Savaşın bitiminde eve dönerken Hıdır Çavuşun, Şekerci Şükrüden,  Fransızların okul öğrencilerine dağıtıp da, öğrencilerin kabul etmediği akide şekerini, almadığı için arkasından bir sopayla vurulup, yere düşürüldüğünde Bülbül zadenin “Yürü  yiğidim yürü. Kahramanlar savaşır,  ama tarihini zenginler yazdırırlar” demesi  ne kadar anlam yüklüdür.
 Yedi yıl düşmanla kahramanca savaşıp, düşmandan gözünü kırpmayan, Hıdır Çavuş, Elmacı Pazarında Şekerci Şükrüden Fransızların akide şekerini parasıyla satın almadığı için sopa yiyor, vurulup yere düşürülüyor.
       Romanda Antep’in Gazilik ünvanını alması, Gaziantepli kahramanların yiğitçe savaşmaları anlatılırken, karayılan, Şahinbey, Bülbülzade, İncozade Hüseyin Efendi, Aslan Bey, Polat Bey, gibi nice kahramanlara  romanda yer verilmiştir.
       Okuduğum gündenberi hafızamdan bir türlü silip atamadığım 678 sayfalık bu romanın, elbette burada üç  veya beş sayfa ile özetlenmeyeceğini sizler de bilirsiniz. Romanda işlenen,  Antep Harbindeki gerçekler  okuyucuyu çok yerde ağlatacak kadar etkili ve ders vericidir. Sözünü ettiğim romanda, insan sevgisi, müslümanlık, hak ve hukuk, vatanseverlik, aşk ve yiğitlik bahse konudur. Ben yazarın kalemine sağlık derken, bu  romanın okunması ve  TV dizisi yapılmasını tavsiye ediyorum. Çağrım inşallah ilgililere ulaşır diyorum.

( Tutsak Yollar Tv Dizisi Olmalıdır başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 27.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.