" 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik Spor Bayramı !!" Gençlerimizin ve Gençliğimin bayramı !!! Kutluyor, Atatürk'ü anıyoruz.. İçimizde soma'nın kömür karası hüznü. burukluk diz boyu olsa da !!!
                              Güzeldir,anlamlıdır bayramlarımız. Çocuklarımızın da, gençlerimizin de vardır bayramları; nice ilan edilmiş malum günler gibi..
                              Hakkımızdır da .. Unutulmamışlığımızı görüp sevinmek, kutlamak,bayram etmek.. Ama asıl olan onlardaki manaları kavrayıp özümlemek ve ona göre yaşamlar tesis etmektir.

                              Gençlerimiz !!! Gurur duymalısınız kendinizle..18.'de seçme; 25.'de seçilme hakkı olansınız !!! Rüştünüz ispat olmuş !!! Sizin bayramın da var !!! O halde; hadi artık delikanlılık vaktiniz !!!
                              65 inden sonra zihnen gençleşmeye başlamam; tecrübelerimi de üstüne koyunca gençlerimizi daha iyi anlamama vesile teşkil etmektedir !!!!  
                             Gençlerimiz gelecekte bu toplumun önderleri olacağınızı unutmayınız. Bu statüyü elde ederek, millete hizmet etmenin yolu ise; aranızda birlik beraberlik içinde en iyisini bulmak adına fikirler üretip,tartışarak olgunlaştırmanızdan geçecektir. O zaman geldiğinde toplumun karşısına çıkarsanız,peşinizden gelinecektir !!! 
                            Toplumumuz yarar ve menfaatlarına uygun ortaya koyacağınız düsturlarınıza ; seve seve tezelden intibak edecektir !!!                 
                            İthal, demode,klasik amblemler yerine ; kendimize has ve yakışır figürler oluşturunuz !!! 
                           Kıran,döken,talan eden ayrıştıran,gruplaştıran değilyapıcı, onarıcı,keşfedici,üretici ve birleştirici olunuz !!!
-                          Yad ellerin fikir ve sloganlarını montajlamayı bırakın. Ülkemize,kendimize has fikirler üretin. Ne süflörlü oyuncu ne de figüran olun !!! Sizler öz fikirler üretirseniz; o senaryolar da başrol oynarsınız !!!!!
                            Dış mihrak ve mahreçli doktrinlerle yaşar,savunucu ve körü körüne militanı olursanız; netice itibariyle onlara hizmet etmiş olursunuz !!!
                              İthal ideolojiler yerine;özünüze uygun kendinize has ideolojiler üreterek hedeflerinize ulaşma çabasında olun !!! 
                              Bir takım demode olmuş gruplara girip ; sosyal etiket peşinde koşmak havanda su dövmektir !!!
                             Geçerliliği kalmamış,iflas etmiş doktrinleri heves ve teşvikle ezberleyip,ahkam kesmenin toplumumuza hiç bir yararı olmayacağını unutmayınız !!!
                             " Gençler bir ülkenin geleceğidir !!" ... O halde ; size atfedilen bu görev ve güvenin hakkını vermek vebalinizdir !!!
                               Gençlere sahip çıkmak ise toplumun boynunun borcudur. Toplumu istikbale taşıyacak olan gençlerimizin yabancı mihraklara muhtaç hale sokmak; onların güdümüne vermektir !!!!
                              Burada bir anı ve tesbitime yer vermek istiyorum.



"-- 2 gündür birşey yemedim.Açım !! Bankamatiğe baktım para da yollayamamışlar !! " ,
"-- Bende aynı durumdayım !! " diye yanıtladı erkek sesi.. Arkamda idiler.. Kimdi bunlar ? Bakamıyordum geriye dönüp..Soğuk bir kış ayı ve lapa lapa kar akşam karanlığında.. Yavaşladım. Yanan kırmızı ışık merakımın imdadına yetişti o ara.. Yanımda idiler.. İki genç, üniversiteli!! Üşümüşlerdi üstleri başları tiril tiril…Ürperdim, cesaret edip tek kelime söyleyemedim, yutkundum sadece.. Karınlarını doyurmak, gücüm nispeti harçlık vermekte olsa amacım;cesaret edemedim teklif etmeye..Terslenirim diye.!!!!… Olmadı, içimde bir sızı,gözlerimizde yaşlar ve müthiş bir ürperti ile döndüm evime ..

                                  Kaç yıl öncesi yaşadığım bu hazin ve örnek anı öylesine kazınmıştı ki hafızama.. Refuze olurum evhamıyla gençlerle kuramadığım diyalogtan dolayı hep utanç yaşadım ve hep bir pişmanlık içimde. 
                                 Kimbilir kaç kişi aç,perişan şu an ??Temel ihtiyaçları olan iaşe ve ibatadan yoksun bir gençlik var karşımızda.. Devlet yanılmıyorsam bu trafikte yurtlarına 89.000 öğrenci yerleştirebiliyor.. Ya diğerleri ne olacak ?? Özel yurtlar,apartlar,pansiyonlar ve kiralanacak evler!!!! Ya kira ücretleri !!! Kimi devletinin öğrenim kredisine hak kazanacak, kimi onu da bulamayacaktır.. 
                                 Her şehrin zenginleri var.. Allah daha çok zengin türetsin, gözümüz yok!! Şirketler,vakıflar,hayırseverler var.. Hiç eksilmesinler !!! En mühimi devletimiz var,hep güçlü olsun !!!
                              Devlet babalığını daha bu yaştaki gençlerimize hissettirmeli ,yaşatmalıdır ki ; bahse konu bu nadide gençlerimiz devletiyle, vatandaşlığı ile övünsün,kendini moralli hissedebilsin.. Kargaşa,anarşi içinde olmasınlar.. Sadık birer birey olarak yetişsinler.. Barınsınlar, karınlarını doyurabilsinler kimseye kul köle olmadan..
                              Özel sektörümüz sizlerde yakışır çabaların fedakarlığın içinde olmaktan sarfı nazar etmemelisiniz..Vakıflarımız,derneklerimiz artsın,bireylerimiz duyarlı olabilsinler..Madem o gençler geleceğimiz edebiyatında isek ; bu sloganda kalmamalıdır.Sokakta kalan,karnını doyuramayanların sayısı gittikçe azaltılmalı ,herkez bu insani duruma duyarlı olmalıdır.
                              Yılların birikimi,yaşadıklarım ve gözlemlerim yanı sıra duyumlarım beni perişan etmektedir. Genel anlamda değil münferitte olsa,kısmi de olsa bazı gerçekleri dile getirmek elzemdir.
                               Bazı ahlaktan yoksun varlıklı kişilerin pusuya yatıp;aç ve barınaksız genç kızlarımıza musallat oldukları bir gerçektir. Bir şekilde ağına düşenleri bir ev tutup tahsili boyunca tüm ihtiyaçlarını karşılıyarak; odalığı yapıp kullanmakta olanlar inkar edilemez..
                               Öte yandan; bir lokma ekmeğe,bir kutu biraya ar ve namusunu pazarlayanlar az değildir. İş arayıp girenlerin bir kısmı 3 gün sonra tacizle karşılaşabilmektedir.Delikanlılarımız bar,pavyon,kumarhane gibi yerlerde fedailik,kapıcılığa ve kuryeliğe kurban edilebilmektedir!!!
                               Bunları yapan,yaşatan ve yaşayanlar bir avuç dahi olsa insanlık ayıbıdır. Aç açık ama bir o kadar onurlu,şeref ve namus timsali o kadar çok evlatlarımız varki !!! İyi ki çoğunluktalar !!!
                              En başta aileler güçlü,evlatlarının gurbette ihtiyaçlarını daima karşılıyacak durumda olmalıdır. Devletimiz en güçlüsü olmalı, yarınımız olan gençlere kol kanat gerebilmelidir.
                            Öte yandan, vakıf,dernek,şirket ve varlıklı varlıksız bu vatanın ana-babalarının katkı sağlamaları boyunlarının borcu olmalıdır.
                           Yılmayın gençler !! Direnin !! Onur ve şerefiniz en güzel hazinelerinizdir.Kirletmeyin !!! Elbet bu ülkede hala çok sayıda duyarlı bireyler vardır !!!
                            Artık; geleceğimiz dediğimiz gençleri yabancı ideoloji ve malum çevrelere yem etmemeli, her duyarlı kişi,vakıf vb. kucak açmalıdır gençliğimize.. Verelim,sahip olalım ki; onlar zamanı geldiğinde önderlerimiz, bizi müreffeh günlere taşıyacılarımız olsunlar.

                Kutluyorum bayramınızı.. Daha iyiye,daha güzel yarınlara el ele hep birlikte !!!!
( Gencim... Ülkemin Geleceği Yim başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 19.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.