ÖMRÜN BAHARIDIR GENÇLİK

 

Gençlik ömrün baharıdır

Genç güzelliklere konan kelebek ve arıdır

Kavak yelleri eser başında, çiçeği burnundadır

Evrenimizin gülen ayvası ağlayan narıdır

Çevresini yeşerten, gürül gürül akan sevda pınarıdır

Ama yaşlılar küçümser onu

Acemi çaylak, toy derler, dudak bükerler

Sonra da vatanın kurtuluşunu gençlerden beklerler!

Cumhuriyet gençliğe emanet edilmiştir

Bağımsızlığımızı korumak onun görevidir

Öyleyse bu zinde kuvvete yaşamak

Haram edilmemelidir...

                        **

Bir kişi, Atatürk’ün dediği gibi, “genç fikirli” değilse

İsterse yirmi olsun yaşı

Tüm benliği uykudadır.

Yaşa başa bakma, görünüşe aldanma

Gençlik düşünce ve duygudadır

Genç her zaman ve her yerde ayaktadır

Gerilik, kötülük, çirkinlikle savaştadır!

 

Not: Gençlik Bayramı duyguda düşüncede hep genç kalanların, vatan-millet aşkı ile yananlarındır. Kültür ve uygarlık meşalesine ateş taşıyanların; her zaman, her yerde Atasına layık olanlarındır! Bu bayram yurtta ve dünyada barış içinde yaşayanların; ırk, din, mezhep, dil ayrımı yapmayanlarındır. Pasif, aciz, tembel, miskin, geri kafalı kişi yaşça genç olsa bile genç sayılmaz, bayram kutlamaya hak kazanmaz!

( Ömrün Baharı... başlıklı yazı ERHAN TIĞLI tarafından 19.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.