Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 14.05.2014
Okunma Sayısı : 2369
Yorum Sayısı : 0

Bilelim Ki Milli Benliğini Bilmeyen Milletler Başka Milletlere Yem Olurlar.’


Korkmak, sinmek, boyun eğmişlik, vurdumduymazlık, yağcılık, şakşakçılık, haysiyetsizlik, şerefsizlik, vicdansızlık, densizlik, kölelik, mankurtlaşma, … 

Bunlar insanların, toplumların ve ülkelerin yaşamlarını olumsuz etkilemektedir. 

Korku; insanların çoğunluğunda egemendir, korkmayan insan var mıdır sorusuna vereceğimiz yanıt hayırdır, korkmayan insan yoktur, az ya da çok hepimiz mutlaka bir şeylerden korkarız. 
‘’Korkunun ecele faydası yoktur’’ sözü ne kadar yerinde söylenmiştir. Korkmakla gelecek olan tehlikeyi önlememiz hiçbir zaman mümkün değildir. Korkuyu sürdürmek yerine üzerimize gelecek olan tehlikeye karşı önlemler almak ve korunmak en doğru yoldur. Korkularımızı yenemediğimiz zaman hayatımız kâbusa döner. 

Sinmek de korkuyla ilintilidir. Kendini göstermemek için büzülmek, saklanmak, pusmaktır. Korku, yılgınlık gibi sebeplerle konuşmamak, hareketsizlik veya tepkisizliktir. 

Boyun eğmişlik; isteyerek veya istemeyerek bir veya birçok şeye razı olmak, evet demek, kabul etmektir. 

Vurdumduymazlık; Anladığı hâlde anlamamış gibi davranmaktır, umursamazlık, aldırış etmezlik, duygusuzluktur, çevresinde olan bitenlerinin geneline kapalılıktır. 

Söz konusu Vatanımız, milli ve ahlaki değerlerimiz, ailemiz, sevdiklerimiz olunca ve bunlara gelecek olan en ufak bir tehlikeyi sezince, görünce korkmak, sinmek, boyun eğmek, vurdumduymaz olmak doğru mudur, çok düşünmemiz gerekir. 

Yağcılık, şakşakçılık, dalkavukluk; birinin diğerinden yoktur farkı. Bir kimseyi veya onun yaptığı her şeyi doğru bularak överler, başkalarına da kabul ettirmeye çalışırlar, goygoycudurlar, yüze gülerler, kendilerine çıkar sağlayacak olanlara aşırı bir saygı ve hayranlık göstererek yaranmak isterler, yalaka ve yalpaktırlar, güvenilmezdirler, menfaatlerinin olduğu yerdedirler. 

Haysiyetsizlik; değerini, saygınlığını, itibarını, özsaygısını kaybetmişliktir. 

Şerefsizlik; Toplumca benimsenmiş iyi şöhreti kaybetmektir, onursuz davranışlar içine girmektir, büyüklüğünü, ululuğunu, üstünlüğünü yitirmektir. 

Vicdansızlık; kişinin kendi davranışlarını yargılamaya iten kendi ahlak değerleri üzerinde ki dolaysız yargılama gücünün kaybolmuşluğudur, törel bilinç değerlerinin yitirilmişliğidir. 

Densizlik; saygısızlıktır ve yakışıksız davranışlardır, münasebetsizliktir, ahmaklık ve aptallıktır. 

Kölelik; Köle birinin emri altında olandır, özgürlüğünü kaybetmiştir, herhangi bir şeye ve bir kişiye aşırı derecede körü körüne bağlıdır. 
Kölelikse; bazı bireylerin diğerlerinin üzerinde mülkiyet hakkına sahip olduğu bir tür toplumsal katmanlaşma biçimidir. Köleler sadece efendilerine hizmet ederler, efendilerinin her dediğini yaparlar 

Mankurtlaşmak; ulusal kimlikten uzaklaşmadır, bulunduğu topluma yabancılaşmadır, en tehlikeli durumdur. 

Hepimiz bu ülke de yaşıyoruz ve her bireyin ulusal ve toplumsal değerlerine sahip çıkması lazımdır. Ulusal ve toplumsal değerlerimize sahip çıkmayıp, milli benliğimizden, ahlaki değerlerimizden uzaklaştığımız zaman başkalarının tahakkümü altına gireriz. Milli ve ahlaki değerlerimizi hiçe sayarak böyle yaşamayı aklı başında kaçımız kabul eder, kaçımız buna insanca yaşama diyebiliriz. Ruhsuzlaşmış bir yaşamı insanlar nasıl kabul edebilir, anlamak mümkün değildir. 

Kimi insanlar korku içindedir, sinmiştir, kimisi tüm yaşananlara boyun eğmiştir, kimisi vurdumduymazlık içindedir hiçbir şeyi umursamıyordur. 

Yağcılar ve şakşakçılar menfaatlerinin olduğu yerdedirler, bunların tek düşündüğü kendi menfaatleridir, her yerde her ortamda bunları görmek mümkündür, her yerde kendilerine yaşam alanları bulurlar. 
Haysiyetsizler, şerefsizler, vicdansızlar, densizler için ne yazsak azdır, onlar azmıştır, gözleri kendilerinden başkasını görmez. İnsanlıktan nasiplenmemişlerdir, milli ve ahlaki değerleri, insanların, toplumların, ülkelerin yaşamlarını hiçe sayarlar. Elde etmek ve ulaşmak istedikleri hedef için her türlü kötülüğü ve pisliği yaparlar. Bunlar ülkenin ve toplumun yüzkaralarıdır, asalaklarıdır, suç işleyen kesimleridir, huzuru bozanlarıdır, kargaşa yaratanlarıdır, kanun, hukuk tanımazlar,ahlakî kuralları hiçe sayarlar. 

Her geçen gün biraz daha ulusal kimliğimizden uzaklaştırıldığımızın farkında mıyız, her geçen gün ahlaki ve toplumsal değerlerimizi biraz daha yitirdiğimizin ve içinde bulunduğumuz topluma yabancılaştırıldığımızın farkında mıyız? 

Büyük Atatürk’ün: 

‘’ BİLELİM Kİ MİLLİ BENLİĞİNİ BİLMEYEN MİLLETLER BAŞKA MİLLETLERE YEM OLURLAR.’’ 
Sözünü hiçbir zaman unutmayalım


Dinçer Demirel

(16,08,2009)

( Bilelim Ki Milli Benliğini Bilmeyen Milletler Başka Milletlere Yem Olurlar.’ başlıklı yazı kafkaslar tarafından 14.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.