KAYSERİ HALK OZANLARI DERNEĞİ

                DİRİLİŞ 1915 ÇANAKKALE ŞİİR YARIŞMASI ÖDÜL TÖRENİ

         Kayseri Halk Ozanları Kültür Derneği güzel bir programa daha imza attı. Önceden  duyurup  sonuçlandırmış oldukları: “ Diriliş 1915 Çanakkale” konulu şiir yarışmasının ödül töreni vardı..Yozgat Şairler Yazarlar Derneği adına ben ve Sorgun dan Ozanlar Aşıklar Kültür Araştırma Derneğinden Hüseyin Adak  da bu programa davetliydik.

        Kayseri Halk Ozanlar Derneği Başkanı Turgut Aydın ve yönetim kurulu  kültür – sanat adına ciddi ve seviyeli programlara imza atıyorlar kendilerini canı gönülden kutluyorum. Başarılarının daim olmasını diliyorum.

      “ Diriliş 1915 Çanakkale “  konulu şiir yarışması ödül töreni 23 Nisan Çarşamba  günü İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü salonun da yapıldı. 30’ a yakın şair yazar konuk davet edilmişti. Şüphesiz ki: yoğun bir emek harcanmış, alın teri dökülmüş programlı ve organizeli bir çalışmaydı. Çanakkale konulu yarışmanın sürecini de takip ettim. Arkadaşlarımız ciddi şekilde emek harcadılar, takdire şayan bir çalışma yürüttüler. Adım adım programı takip edenlerden birisiydim.

       Çanakkale gibi şanlı bir destanı dile getiren ve efsaneleşen bir olayın gündeme getirilmiş olması bizleri de mutlu etmişti. Ancak izlediğim ve öğrendiğim kadarıyla Kayserili yöneticilerin bu çabaya ilgisiz kalmaları dernek yönetimini fazlasıyla üzmüş, ümitsizlik kaynağı oluşturmuş…

        Kayserili yöneticilerin ilgisiz kalışına inat Kayseri Şeker Fabrikası Genel Müdürünün ve yöneticilerinin desteği hepimizi mutlu etmeye yetmiştir. Bu nedenle Kayseri Şeker Fabrikasına ve yöneticilerine şükranlarımızı sunuyor teşekkür ediyoruz. Çanakkale gibi destanlaşan tarihi bir olaya sahip çıkmaları ve şair- ozanlara kucak açmış olmaları takdire şayan bir konudur.

       “Diriliş 1915 Çanakkale “ konulu şiir yarışması ödül törenine  bir çok değerli sanatçı arkadaşımız katıldı. Şairler Çanakkale konulu şiirlerini seslendirirken aşık ve ozanlar da  türkülerle atışmalarla tarihi olayı dillendirmeye çalıştılar. Duygusal anların yaşandığı bu güzel törende gözyaşlarıyla şiirlerini yorumlayan arkadaşlarımız vardı. Şiirleriyle salonu ağlatan dostlarımız oldu. Duygulandık, alkışladık, ağladık ve gururlandık…

     Öncelikle şunu ifade etmeliyiz. Bu tür konularda yöneticilerin duyarsızlığını asla tasvip etmiyoruz. Kültür ve sanata önem vermeyen yöneticilere biz de saygı duymuyoruz. Kültürsüz millet olmaz, kültür ve sanatsız gelişme olmaz. Çanakkale ruhuna sahip çıkmayan yöneticiden yönetici de olmaz, bunu iyi bilmek gerekir. Tarihi değerlerine sahip çıkmayan yöneticilerden ne bekleyebilirsiniz ki?

       İkinci olarak ifade edeyim: Kayseri Halk Ozanları Derneğinin iki önemli programına katıldık. Takdire şayan alkışlanacak şahane programlardı. Bu tür faaliyetlerin desteklenmesi gerekir kimse bahane üretmesin. İki baldırı çıplak ya da  kıçını başını sallayan kültürümüzü de katleden zevatlar gelince salonları dolduranlar kendi kültürlerinin yaşatılması adına yapılan bu kutlu davete neden icabet etmezler acaba? Bunu da sorgulamak zorundayız. Bahane üretenlere, beynamaz özrü beyan edenlere karnımız tok  bizim!..

       Aylarca  emek sarf edip muhteşem bir program ve muhteşem bir organizasyon hazırlayan. Kayseri Halk Ozanları Kültür Derneği Başkanı Turgut Aydın’ı ve yönetim kurulundaki arkadaşlarımızı canı gönülden kutluyoruz. Emeği geçen, destek veren, jüride yer alan arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz, emeklerine, yüreklerine sağlık. Onlara destek olan Kayseri Şeker Fabrikası Genel Müdürüne ve ekibine saygılarımızı sunuyoruz.

      Kayseri de iki güzel gün geçirdik. Ali Özkanlı, Ayşe Paslanmaz, Mehmet Metin Baş, Selma Türkyılmaz, Mansur Ekmekçi, Bekir Akbulut, Safiye Samyeli, Gökmen Sakin gibi güzel insanlarla muhabbet ettik. Her şey muhteşemdi, çaba kutlu ve mübarek bir çabaydı, yüreğinize sağlık. Biz Kayseri’den plaketlerle, madalyalarla, sizlerin güler yüzlü tavrıyla mutlu ve memnun ayrıldık, özellikle bunu bilmenizi isteriz; sağ olun, var olun…

          Ahmet SARGIN

Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

( Diriliş 1915 Çanakkale Şiir Yarışması Ödül Töreni başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 30.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.