Her insan var olduğu sürece hayattan bir şeyler öğrenir. Öğrendikçe bildiklerimizi başkalarına anlatma hissi kaplar benliğimizi. Çoğu zamanda bu bilgilere kendi kafamızdan uydurduğumuz doğru ya da yanlış bilgileri ekleyerek "ben buldum, benim sözüm" dercesine insanların gözüne batırmaya çalışırız. 
Bu kadar kendimizi yormaya gerek yok arkadaşlar. Beceremiyorsak iki satır yazı yazmayı o zaman kendimize şairlik-yazarlık sıfatını yakıştırmayalım. "Ben elimden geldiği kadar yazmaya çalışıyorum" deyiverin gitsin. Bu kadar zor mu kabullenmek. Allah bize vermiş olduğu aklı veya kabiliyeti bu kadar kullanabiliyorsak yapılacak bir şey yok.
Bundan dolayı bu sitede bulunan herkesten peşinen özür dilemek istiyorum. Ben ne şairim ne de yazar. Elimden geldiği kadar yaşadıklarımdan birer parça aktarma yaparak duygularımı paylaşmaktan başka hiç bir şey yapmamışım. Ne olursunuz şu garibin kusuruna bakmayın.
Şimdi diyeceksiniz aylar sonra ortaya çıkıp böyle bir yazıyı neden yazıyor bu adam. Hiç üşenmeden anlatmaya başlayayım. Birinci neden emekli olduktan sonra kendimi halkın içine attım. Başka yaşantıları öğrenmeye çalıştım. Memur gözü ile değil de bir vatandaş gözü ile hayata bakmaya çalıştım. Baktım ki benim yaşamış olduğum hayat ile etrafımda ki hayatın hiç alakası yok. Açıkca itiraf edeyim ben devletin parası ile güzel bir hayat yaşamışım.
Dışarıda yani sokakta ki milletin aklı öyle bir karışmış ki kimsenin seni dinleyecek hali yok. Herkes ekmek derdinde. Biz de kalkmışız şiirden, şarkıdan bahsetmeye çalışıyoruz. Adamın arkasından gülerler haberin olmaz. "sende mi şair oldun bizim eşek"
Arada sırada tek tük seni takdir eden de çıkıyor. Ne kadar geçerli o da belirsiz. Hani bizim Karadenizli arkadaşın dediği bir laf var. "Bu dünyadan fayda yok, ötekisi de şüpheli" gibi. Maalesef aynen bu duruma düşürülmüş beyinciklere neyi anlatacaksın. 
Artık bu ortamda ne kendini anlatabilirsin ne de anlayabilirsin.

Bir parça lokma uğruna
Oyunu satanları gördüm
Benim hırsızım daha yakışıklı diyenleri gördüm
Benden olursan sana her şey veririm
Karşı gelirsen seni terörist ilan ederim diyenleri
Dün dediğini bu gün inkar edenleri gördüm
İşte bu yüzden
Ben bile nasıl yaşadığıma şaşırıyorum
Bırak artık gerisini
Sen neyi anlatıyorsun
Yazdığın nesir mi
Yoksa şiir mi
Alt tarafı basbayağı karalama işte
Haydi iyi akşamlar
Benden bu kadar
Allah'a emanet olun...

20.04.14
( 644- Kendini Anlatabilmek başlıklı yazı Necmi Yaprak tarafından 21.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.