KUR’AN-I KERİM OKUMA BAYRAMI

     1989 dan beri 14 Nisan – 20 Nisan arası Kutlu Doğum Haftası olarak kutlanmakta ülkemizde. İyi de olmakta hani. Bu yılda kutlamalar en güzel şekilde yapıldı ilgililerce. Sevgili Peygamberimizi unutmak elbette mümkün değil. Bu gibi özel günler daha da fazla hatırlamamıza ve kendimize bir nebze olsun çeki düzen vermemize vesile olmakta, ya da en azından olmalı.

 

     Yurdun bütün kurum ve kuruluşları tabi Diyanet işleri başta olmak üzere bu haftayı dolu dolu geçirme adına çeşitli etkinlikler yaptılar. Televizyonlarımız hafta boyunca bu konuya daha bir ağırlık verdiler yerinde olarak.

 

     Okullarımız kendi yapılarına göre kutlamaya çalıştı haftayı. Bazı okullarımız Sevgili Peygamberimiz (s.a.v) için yazılmış naatları, bazı okullarımız en güzel ilahileri seslendirdiler.

 

     Peygamber Efendimizin (s.a.v) hayatı ile ilgili okullar arası bilgi yarışmaları, hadis ezberleme yarışmaları yapıldı. Bütün bunlar yapılırken bilinenler hem tekrar edildi ve hem de bilinmeyenler öğrenildi.

 

     Önemli olan bundan sonra ki her haftayı kutlu doğum haftası gibi dolu dolu geçirebilmek.

 

     Bu hafta içinde birde ilkler yaşandı. Hani biz biliyoruz ya; ilkokula giden çocuklarımıza okumaya geçtiklerinde ‘okuma bayramı’ düzenlenir. Bu haftaya özel ilklerden birisi “Kur’an-ı Kerim Okuma Bayramı” yapıldı.

 

     İlk diyorum çünkü alışılagelmiş bir program şekli biliriz bizler. Bu öyle alışılagelmiş bilinen formatların dışında bir kutlama şekliydi, Kur’an okuyoruz diye bayram ediyordu tüm öğrenciler ve yine Kur’an okuyor çocuklarımız diye bayram ediyordu tüm veliler.

 

 

     Çok uzak değil, yakınımızda Çorum ilimiz Osmancık ilçesinde yaşandı bu ilk. Okulun adı Osmancık İmam Hatip Ortaokulu, Müdürü, yalnız Osmancıklıların değil tüm Çorum’un yakından tanıdığı bir isim Sakin Karakaş. Kendisini Çorum Basınından da tanıyoruz. Birçok ilklere fikir babalığı yapmış bir isim. Belki de bu özelliği Teknoloji ve Tasarım branşından gelmektedir. Her zaman yeniliğe açık ve her zaman yeni fikirler tasarlama peşinde fikirlerini halka mal etme yolunda emek sarfeden Osmancık İmam Hatip Ortaokulu Okul Müdürü Sayın Sakin Karakaş’ı bu vesile ile tebrik ederim.

 

     Din kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Orhan Genç’in de unutmadan hakkını vermek lazım.  Yönetimindeki ilahi korosu nice profesyonel korolara taş çıkartacak titizlikte okudular ilahilerini. Zaten ilahi bitiminde ödüllerini seyircilerin ayakta alkışlamaları ile almış oldular.

 

     Tamda burada bir şair olarak böyle anlamlı ve duygu dolu bir gün yaşanırda gönlüme ilham düşmez olur mu? Olmaz elbette. Gözlerimi kapadım, o Kur’an okuyan, ilahiler okuyan pırıl pırıl gençlerimizi ve ülkemin aydınlık geleceğini düşündüm. Geleceğin güllerinin tomurcuklanıp açmaya başladığını gönlüme ilham olarak düşüren Rabbime hamt ettikten sonra dedim ki:

 

 

OSMANCIK İMAM HATİP ORTAOKULU

 

Işık vermeye başladı kıvılcımlar bak

Osmancık İmam Hatip Ortaokulundan

Karanlıklar çekildi, aydınlandı şafak

Osmancık İmam Hatip Ortaokulundan

 

Çağlar karanlıktı devirler başka devir

“Rabbinin adıyla oku…” İlk gelen emir

Nice Akşemseddinler çıkacak kim bilir

Osmancık İmam Hatip Ortaokulundan

 

Koyun babanın izinden yürüyecekler

Kalplerde yurt sevgisiyle büyüyecekler

Belki; çıkacak, zulmeti kürüyecekler

Osmancık İmam Hatip Ortaokulundan

 

Maziye bakar örnek alır ecdadını

Leke getirmez; hem de, yüceltir adını

Hakka yapanlar çıkar tek münacatını

Osmancık İmam Hatip Ortaokulundan

 

Bir elde Kur’an diğerinde müspet ilim

Gece gündüz demezler yaparlarken talim

Kimi avukat olacak kimi muallim

Osmancık İmam Hatip Ortaokulundan

 

HALİL MANUŞ

( Kur’an-ı Kerim Okuma Bayramı başlıklı yazı Halil MANUŞ tarafından 20.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.