GÜL KONUNA HASRETİZ

Harın kaplasın gönlün en ücra köşesini
Zerre zerre dileyim şefaat Ya Resul'um
Senle buldu şu cihan nur İslam neşesini
Katre katre dileyim şefaat Ya Resul'um

Gönül imbiğimden sen dolup dolup taşarsın
Kah içine çekersin kah usumu aşarsın
Dilerim Allah diyen cümle kulun başarsın
Ben yeter ki edeyim refakat Ya Resul'um

Asırlardır ışıktır erdiğin hidayetin 
Şeytana galip geldi direncin basiretin 
Huzur-u mahşere dek bizimle inayetin
Senle dolu ereğim mükafat Ya Resul'um

Doğduğum günden beri süremedim hiç sefa
Ne bicümle insan da ne yâr da var bir vefa
Ben hep senin uğruna çekeyim bin bir cefa  
Yol ver sana geleyim el imdat Ya Resul'um

Nefsine esir olan besler durur nefreti
Oysa insana lazım iman ihlas kudreti
İlim irfan yok oldu edep bekler fetreti
Miskin usa vereyim istidat Ya Resul'um

İhanete yenildi devirdiğim asırlar
Yalı çapkını fikir yok zikirde kasırlar
Gitgide çoğalıyor vicdanlarda nasırlar
Çürüyor yeni neslim ifakat Ya Resul'um

HÜZÜN ŞAİRİ: N Y 

İfakat   Köken: Ar. 
Söyleyiş: (ifa:kat) Cinsiyet: Kız
Hastalıktan kalkma, iyileşme, kurtulma, onma.
 Kişi Adları Sözlüğü 

istidat, -dı    Ar. isti¤d¥d 
a. (istida:dı) esk. Yetenek: ?Her bulunduğu yerin 

hâkim ve sahibi kesilmek istidadında bir 

erkekti.? -R. N. Güntekin.
 Güncel Türkçe Sözlük 
http://www.edebiyatdefteri.com/siir/821438/

Salavat

Salavat, Salavat, peygamber Efendimiziz Hazreti Muhammed'i (S.A.V) anmak, O'na selam göndermektir. Bilindiği üzere Efendimiz (S.A.S) Hazretleri'nin adı anıldığında duyan her Müslüman'ın salavat getirmesi ihmal edilmez bir görevi unutulmaz bir vefa borcudur. Nitekim Kur'an'ı Kerim'de şöyle buyurulur; Hz. Peygamber için okunan ve Allah'ın rahmet ve selamının O'nun üzerine olması dileğini dile getiren dualara denir. Salavat, salat kelimesinin çoğuludur ve genellikle "Allahümme salli" diye başlar. Kur'an'da "Allah ve melekleri şüphesiz Peygambere salat ediyorlar. (O halde) ey iman etmiş olanlar, siz de onu kutsayın (salavat getirin) ve tam bir teslimiyetle selam verin (kendinizi O'nun rehberliğine teslim edin"

Salavat-ı Rahmeti, Peygamber'e Allah'ın salat etmesi rahmet etmek, meleklerin ve bizim salat etmemiz de onun için rahmet duası etmek anlamına gelir. Onun rahmetine erişmesi ise ümmeti olarak bizim rahmete erişmemiz demektir. Çünkü hayatı boyunca görüldüğü gibi onun bütün kaygısı ümmetinden ibarettir. Bir gece sabaha kadar ümmeti için Rabbine yakardıktan sonra Allah ona Cebrail ile "Biz seni ümmetin hakkında hoşnut edeceğiz ve asla üzmeyeceğiz" şeklinde haber göndermiştir. Ayet de ona "Övülmüş Makam" adıyla şefaat makamının verileceği müjdelenmiştir ki, bu durum bizi Allah'ın Resulü ile çok yakın ve sıcak bir ilişki içinde bulunmaya davet etmektedir. İşte salavat onunla bizim aramızda bu sıcak ilişkiyi kuran devam ettiren ve pekiştiren en önemli bir vasıtadır.



( Gül Konuna Hasretiz başlıklı yazı Hüzün Şairi tarafından 18.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.