Soma Simurg Ateşi Programında sevgili dostum Yılmaz Gül bir yazar kardeşimizle bizi tanıştırdı. Şiire ve sanata meraklı, şairlere dost gayretli bu kardeşimizle hani ayak üstü derler ya o cinsten iki çift laf ettik..Bu hanım yazar, Ümmiye Yılmaz Erçevik’ti.”Aşk Melekler ve Kelebekler” adını verdiği eserini imzalayıp bize de takdim etti. Bu hanım kardeşime eserini okuduktan sonra bir yorum yazıp göndereceğimi söylemiştim.

                  ***************

         1975 Bolu -Gerede ilçesi doğumlu olan yazar, Balıkesir Üniversitesi Et Teknolojileri Bölümü mezunu. Daha sonra Anadolu Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Sosyal Hizmetler Bölümünden mezun olan yazar, çocuk gelişimi ve fotoğrafçılık konularında eğitim almış engellilerle ilgili projelerde gönüllü olarak yer almıştır.

        “Anastasia” isimli ilk romanından sonra hikâye ve roman dalında ismini duyurmaya başlamış çeşitli gazete ve dergilerde yazıları yayınlanmıştır.( Bayşad-) Balıkesir Yazarlar ve Şairler Derneği üyesi olan yazar, “Aşk- Kelebekler ve Melekler “ isimli yeni eseriyle de edebiyat dünyasında emin adımlarla ilerlemeye devam etmektedir.

        Yazar “ Aşk- Melekler ve Kelebekler” kitabının başlangıcında: “Kalemin Kağıda dokunmasıyla aşk mürekkep lekeleri ise onların arasındaki büyük sırlarıyla herkesin ayrı bir hikayesi var….” Hayatıma renk katarak beni elinde onlarca balona kavuşmuş çocuk gibi sevindiren insanlara ve en sevgiliye bu kitabı ithaf ediyorum..” diyor.

       Eserin ön sözünde ise:” Melekler ve Kelebekler aslında insanın kalbini ve aklını temsil eden simgelerden oluşmuş bir benzetme biçimidir. Aşk ise, onlara oyunlar oynayan hileleri yapan kendini fark edebilme biçimidir. Daha da önemlisi de kelebek kadar kısa ömrümüze melekler kadar sonsuz duygular yüklemekle meşgulüz. Basit şeyler için üzülüyorken ne yazık ki, daha önemli şeyleri göz ardı edebiliyoruz…”

      “Melek aslında vefayken Kelebek anlık aldatmacaların çözülmeyen bilmecesidir. Aşk ise ikisi arasındaki gidip gelen uzun çizgide yer alıyor. Aşk bazen bir çocuğun hiç görmediği anneannesine duyduğu özlemdir…

      “ Sevebilmek!.. Hayat bazen bir kelebeğin kanadında yahut meleğin dudak ucundadır. Bu kadar kısa olan ömrümüzü çoğumuz kimi zaman bir hiç uğruna feda edebiliyoruz…” (Aşk – Melekler ve Kelebekler- Ümmiye Yılmaz Erçevik.)

        **********

         Eseri elinize aldığınızda sizi sayfalarına doğru çeken anlamlı bir çekicilik hissediyorsunuz. Akıcı, güzel ve insana serinlik veren bu eser sizi yaşam dünyasında gezdiriyor ve güzel öğütler içeriyor. Aşk- Melek ve Kelebek kavramlarıyla hayatın geçici olduğunu, kuralların ise kalıcı olduğunu sezdirip hayata ve değerlerinize sahip çıkmanız gerektiğini düşünüyorsunuz. Eser sizin, içinizdeki duyguları ve hayallerinizi yansıtıyor. Birçok noktada: “Bu benim, bu benim hayatımdan bir algıdır” diyorsunuz…

        Yazarın dili oldukça sade, akıcı benzetmeleri harika, örnekleri doyurucudur… Kitabın başlıklar içinde bölümlere ayrılmış olması eseri okumanızı kolaylaştırıyor. Bir çırpıda okuyup özetleyebileceğiniz güzellikte. İnsanın sevgisiz aşksız yaşayamayacağını dillendirirken hayatı basit ve anlık sevgilerle tüketip yok etmemeniz gerektiğini anlıyorsunuz.  Eserde yazar bize güzel bir sevgi dersi  sunuyor...

       Eserin kapağı, kağıt kalitesi de dikkatinizi ve ilginizi çekiyor. Aşk Melekler ve Kelebekler  çekici sıcak anlatımıyla  samimi bir diyalog oluşturuyor sizinle.. Kahramanları içinizden birilerini hatırlatıyor, tanıdık geliyor, sevgilerini ve aşklarını sizinle paylaşıyorlar. Güzel üslubuyla, öz Türkçe anlatımıyla sıcak dostluk mesajlarıyla okuyabileceğiniz eserler arsında yer alıyor: “Aşk Melekler ve Kelebekler”..

       Yazar kardeşim, Ümmiye Yılmaz Erçevik’i gönülden kutluyor başarılarının daim olmasını diliyorum. Yazarlık uzun soluklu olup, hayatın çileli bir yolculuğudur. Ama şunu içtenlikle söylemeliyim ki: Ümmiye kardeşim bunu başaracak  kalite ve kabiliyette olan bir hanımefendidir. Başarılarının katlanarak devam etmesi dileğimle….

                               

                                                                         Ahmet SARGIN

                                                    Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

( Aşk Melekler Ve Kelebekler- Ümmiye Yılmaz Erçevik başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 14.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.