Bir yar idi İstanbul. Kimine göre masal diyarı, kimine göre aşık lar ülkesi, ayrı bir haz da tanıdı dünya İstanbul’u. Gül bahçelerinin ahengiyle Lale devrini taşıdı Göksu’da.
Hatta mistik bir yanı oldu hep ve gizemli. Bütün dünyanın hayranlığı üzerinde o mağrur halinden hiç bir şey kaybetmedi. Güzel bir kadının boynundaki ışıltılı gerdanlık gibi parlar, akşamları boğaz köprüsünün ışıkları. Hülyalı nazlı bir hali vardır ben neler gizledim muhabbet sinemde der sanki.
 
Tanrının kutsanmış şehri, o muhteşem komutan, sultanlar sultanı Fatih Sultan Mehmet atamıza nasip olmuş feth etmek.Asrın en şanlı damgasını vurmuş Türk milletinin tarihine.
Aylardan nisan, bahar tomurcuklanırken başlamış feth seferi. 5 Nisan 1453 / 29 Mayıs 1453 de teslim olmuş ol şehr-i İstanbul bu muzaffer kumandanın kararlı iradesine.İşte o gün bir başka açmış çiçekler, bir başka doğmuş güneş yedi tepeli mavi diyarın üzerine. Ve dahi gülümsemiş alabildiğince, beni kimler fethetmek istedi başaramadılar.
Bekledim bin yıllarca mersed-ine hâkim Fatih’tir diye.Şimdi revnak-ında bu mukaddes teslimiyetin huzuru, onurlanıyorum Türk evladının zaferiyle.
 
Ey güller ülkesi, evliyalar Mekke’si senin surlarında dalgalandı bayrağım, sensin İlahi Yaratan’dan bu millete kutsal hediye..Efser-in yıldızlanır başımızın üzerinde, ne şehitler can verdi İstanbul sevgisine. Teveccüd de şimdi ruhum aşkın bir nur gibi parlamakta hala yüreğimde.Ey fethinle Türk ulusunu şereflendiren kumandan,  dayandın kapısına, neferinle Allah sesleriyle. Bu nasıl bir meşrep ki yıktın surları azminle.Şaştı Bizans'ın ser-amedi ürktü top gibi gürleyen zafer seslerinde.

Kutlusun kutsandın ey sevgililer diyarı. Sen Türk milletinin şanlı tarihi, bu günü ve geleceği Türk'ünsün sen şehitlerimin makberi.Biliyorum çokta üzmekteler seni, tabiatın en cömert davrandığı cennet misalim o muhteşem varlığınla hep bizde kal.
İncinmesin asil kalbin, değerin mislinde artmaktadır hala eşsiz güzelliğin.Temennim odur ki bilmeli, bilecek kıymetini ati bu mukaddes emanetin.
 

YALOVA / 26 MAYIS / 2009

( Yar-i İstanbul başlıklı yazı Şükran Aydoğan tarafından 3.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.