TÜRKÜM  VE MÜSLÜMANIM   

                                GAZİANTEP GÜNEŞ GAZETESİ, 31.OCAK.2014       

                                                                        Ahmet AYAZ

 

       Allah’ıma şükürler olsun Türküm ve Müslümanım.  Gaziantep’in Oğuzeli İlçesindenim. Köküm Barak Türkmenlerinin  Ali İdrisli Oymağındandır. Beni  yazım mensuplarından bir çok kimseler tanırlar. Bizde bir söz var. Bu söz çokça söylenen bir sözdür. “Yaho adam yorulmak bilmiyor. Sanki bir küffar, küffar gibi çalışıyor”  Bu söz çok çalışan insanlar için söylenen bir sözdür. Küffarın çalışkanlığı da  bu söz ile tasdik ediliyor. “Küffar” Gavur demek. “Gavur” Dinsiz inançsız anlamına gelir. Aslında bana göre hiçbir kimse dinsiz değildir. Herkesin inandığı bir kutsal kitabı vardır, bir peygamberi vardır. Ama biz öyle bir hale gelmişiz ki, kendimiz gibi düşünmeyeni dinsiz, imansız olarak değerlendiriyoruz. Şimdi burada asıl konuya gelelim diyorum.

       1960 yıllarının  başında tam yeni yetişen  gençlik dönemlerimde Horozoğlu Şapkalarından sekiz köşeli köylü şapkası alırdım. Kaliteli kumaştan, kaliteli  şapkalar dikerdi. Geçen yaz aylarında levhaları nasılsa gözüme görününce selam  verip içeriye girdim ve bir tane fötür şapka aldım. Bizim kendini bilgin ve aydın sananlardan bir  çoğu “Yaho Ahmet Bey, bu Fransız icadını başından indirsen iyi olur”. Bir diğeri, “Atatürk bu şapka modelini ülkemize  getirdiğinde, bunu bir ermeni dikiyordu, çok çok para kazandı. Ben bu şapkayı görünce sıkıntı alıyorum” gibi nice söz söyleyenleri duydum. Şapka yaz gününde tepenize yapışmadığı için çok rahat ve serin tutuyor. Bana da rahatlığım  gerek. Yaz gelince inşallah aynı şapkayı giyeceğim. Peki bu şapkayı ermeni dikmiş de para kazanmış diyeceğine, şapka dikmesini öğrene de siz dikeydiniz. Size bu şapkayı dikmeyin diyenler mi oldu. Neymiş de bu şapkayı giyenler Fransız’a özenti duyuyormuş. Bu  sözler birer  boş lakırtıdan ibarettir.     

   Saygıdeğer dostlarım, kafalarımızın,  dış görünüşü önemli değil, kafalarımızın iç yapıları önemlidir.

Kuranı Kerimde “Elhamdülillah Rabbil alemin” Elham Süresi vardır ve dilimizden düşürmediğimiz bir süredir. Türkçesini de bilmeyen yoktur kanaatindeyim. Yüce Rabbimiz “Ben alemlerin Allah’ıyım” diye buyurmuştur.

        Şimdi size soruyorum, Kullandığımız, telefon  mu, bindiğimiz taksimi, uçak mı, tren mi, vapur mu, tranvay mı, televizyon mu? Bunların hangisi küffarın icadı değildir. Bugün Edison ile Şartel  olmasaydı biz mumla mı aydınlanacaktık? Bu fabrikalar nasıl çalışacaktı?   Bana göre biz, bütün insanları sevmeliyiz. Çünkü tüm  insanlar biri birilerinin icatlarından yararlanıyorlar. Bu dünya da,  hiç kimse, hiç kimsenin düşündüğü gibi düşünmek zorunda değildir. Kafirin süresi ayet 6 da “Senin dinin sana, onların dini de onlara” diyerek, buyurmuşlardır. Hiç kimsenin dinini, inancını hiç kimse elinden alamaz. Yukarıda ki  saydıklarıma gavur icadı diyenler, kendilerine güveniyorlarsa, bu gavur icatlarını kullanmasınlar.  Alman’ın yaptığı Mercedese binerler, daha sonrada gavur icadı diyerek kendi kendilerine Müslümanlık süsü verirler. Olmaz böyle bir şey. Sağlıklı düşünüp sağlıklı yaşayalım diyorum. Birbirimizi giyimi, kuşamı ve yaşama şekli ile ayıplamayalım. İnanın şunu herkes bilir, fakat hiç kimse söyleyemez. Eğer küffarın icatları olmasa, biz hala köylerimize eşekle, atla gelir gider idik. Bunu söylediğimde muhterem zatın birisi, “Keşke küffar olmayaydı da, biz köylerimize atla  eşekle gideydik” diyor. Kendisine yiğitsen sen o zaman küffarın bu icatlarını kullanma diyemedim. Bu dostum dilerim aklını başına devşire. Bizim orucumuzu, namazımızı ve inancımızı hiç kimsenin elimizden alamayacağını bilmemiz gerekir. Yazımın başında dediğim gibi, yine diyorum. “Ben Türküm ve Müslümanım. Hiçbir kimse yanlış anlamasın. Yüce Allah ülkemizi de yabancılara muhtaç etmesin”. Bu günkü sohbet yazıma son vermeden önce, hepinize esenlikler diliyorum. Hoşça ve dostça kalınız.

       

( Türküm Ve Müslümanım başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 31.01.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.