Yozgat’tan Ahmet Sargın, Kayseri’den Ali Özkanlı, Nevşehir’den Ayşe Paslanmaz, İzmir’den Birgül Sevil Tekinay, Ankara’dan Gülay Altınsoy, Tokat’tan Hasan Akar, Manisa Soma’dan Mehmet Metin Baş, Samsun Bafra’dan Süleyman Altunbaş, Antalya’dan Şafak Nur Yalçın ve Gaziantep’ten Zekeriya Efiloğlu, “ 


BEN DEĞİL BİZİZ” diyerek bir araya geldiler. Eserlerini “SİMURG ATEŞİ” Şiir kitabında birleştirerek şiir severlere sundular. Edebiyat dünyasında yeni bir ses yeni bir nefes olmanın gayretiyle ayrı ayrı  şehirde olmalarına rağmen 10 şair bu birlikteliğin ilk ateşini yakmak üzere de 18 Ocak 2014 Cumartesi günü Antalya Kaleiçi Karatay Medresesinde buluştular. Bu buluşmaya Yozgat’tan  Araştırmacı gazeteci yazar Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı hemşerimiz Ahmet Sargın da katıldı.

 

           Türkiye'nin 10 bölgesinin başarılı şair ve yazarları Antalya da. SİMURG ATEŞİ -Zümrüdü Anka Kuşu Şiir Seçkisi 'nin en güzel örneklerini sunmak üzere Kaleiçi Karatay Medresesi'nde sanatseverlerle buluştular. 


Projenin isim babalığını yaparak çalışmalara start veren Antalyalı Şair Şafak Nur Yalçın'ın ev sahipliğini yaptığı programa çok sayıda şiir sever, bölgeden katılan şairler,  Eski Burdur Milletvekili Yrd. Doç. Dr. Süleyman Coşkuner’ katıldı. Ayrıca Antalya Yozgatlılar Derneği Başkanı Ali Barış Yıldırım Yönetim Kurulu Üyeleri Rıza Bardakçı, Ünal Şafak, İl Dernekler Müdürü Kadir Kaygusuz, Dernek Eğitim Ekibi Başkanı Yusuf Özcan, Şair Yazar Afife Demirtaş ve Yozgatlı Sanatçı Mami, Sosyal Hizmetler ve Aile Bakanlığı İl Müdürü Nevzat Özer de katılarak Sargına başarı dileğinde bulundular.

 

            **********

          Projeye ismi verilen “SİMURG ATEŞİ”.Nedir? Efsaneye göre: Simurg, küllerinden yeniden doğan bir kuş, Efsanenin büyülü kuşu. Kafdağı'nda yaşar. Diğer adı Zümrüd-ü Anka.kuşudur.  Simurg aynı zamanda, Farsça'da 'otuz kuş' anlamına geler. Rivayet olunur ki, kuşların hükümdarı olan Simurg Anka, Bilgi Ağacı'nın dallarında yaşar ve her şeyi bilirmiş... Kuşlar Simurg'a inanır ve onun kendilerini kurtaracağını düşünürlermiş. Kuşlar dünyasında her şey ters gittikçe onlar da Simurg'u bekler

dururlarmış. Ne var ki, Simurg ortada görünmedikçe kuşkulanır olmuşlar ve sonunda umudu kesmişler.

 

          Derken bir gün uzak bir ülkede bir kuş sürüsü Simurg'un kanadından bir tüy bulmuş. Simurg'un var olduğunu anlayan dünyadaki tüm kuşlar toplanmışlar ve hep birlikte Simurg'un huzuruna gidip yardım istemeye karar vermişler. Ancak Simurg'un yuvası, etekleri bulutların üzerinde olan Kaf Dağı'nın tepesindeymiş. Oraya varmak için yedi dipsiz vadiyi aşmak gerekirmiş. Kuşlar, hep birlikte göğe doğru uçmaya başlamışlar. Yorulanlar ve düşenler olmuş. Önce Bülbül geri dönmüş, güle olan aşkını hatırlayıp; papağan o güzelim tüylerini bahane etmiş, oysa tüyleri yüzünden kafese kapatılırmış; Kartal; yükseklerdeki krallığını bırakamamış; baykuş yıkıntılarını özlemiş, balıkçıl kuşu bataklığını. Yedi vadi üzerinden uçtukça sayıları gittikçe azalmış.

 

         Ve nihayet beş vadiden geçtikten sonra gelen Altıncı Vadi "şaşkınlık" ve sonuncusu Yedinci Vadi "yok oluş" ta bütün kuşlar umutlarını yitirmiş... Kaf Dağı'na vardıklarında geriye otuz kuş kalmış. Simurg'un yuvasını bulunca öğrenmişler ki; "SİMURG ANKA - Otuz Bilge Kuşmuş.  Kaf Dağının ardında oturan Simurg'u kral seçmek isteyen kuşların hepsi yolda ölmüşler. Sadece otuz kuş Kaf Dağına ulaşmış; buldukları Simurg kendilerinden başka bir şey değilmiş.

         *********

         Bu derece bilinen ve bu derece gözlerden ırak bir kuştur Zümrüd-ü Anka… Her yerde var olduğu halde, hiçbir yerde bulunamayan bir kuş…Otuz arayıcı kuş artık yoktur… Arayan ve  aranan'da yok olmuş; âşık ve maşuk yoklukta buluşmuşlar. Çokluğun ahenginde; Birlik; Varlığın içinde; Yokluk; Yokluğun rahminde; Varlık…

 

       Programa Yozgat tan  katılan Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Ahmet Sargın emeği geçenlere teşekkür etti.  Bizi Antalya da misafir eden ve projenin  Antalya ayağını oluşturan değerli eğitimci kardeşim Şair- Yazar Şafaknur Yalçın’a ve  şahsımı onurlandıran Antalya Yozgatlılar Derneği Yönetim kuruluna teşekkür ediyorum dedi. 


Sargın: “Bizler edebiyat dünyasının Simurgu olma yolundayız. İstedik ki sonsuza kadar devam edecek bir güzelliğin ilk ateşini biz yakalım. Kapılar her zaman iyilik ve güzelliklere açılsın… Yaktığımız bu ateş hiç sönmesin. Söndüğü sanıldığı anda küllerinden yeniden doğsun. Hakikat yolunda hizmet kervanı hep yürüsün. Bütün gözleri güzellikler bürüsün… Erdem, edep ve edebiyat sonsuza kadar sürsün, birlik ve berberliğimiz daim olsun” dedi.

        ***********

      Antalya programımıza katılarak bize destek  veren: 

Devlet Konservatuvarı Sanatçısı Demet Emen'e,

Av. Bestekar Ali Özparlar'a,

 Udi Bestekar Yıldız İrengün'e, 

Gelişim Sanat Kurucusu Türk Öğer Koç'a, 

İLESAM Antalya Temsilcisi ve Gülce Edebiyat Akımı Kurucusu Mustafa Ceylan'a, 

Burak TV Kanal 15 Program Yapımcısı Abbas Şenol'a, 

Kaliteli Yaşam Öncüsü Doç. Dr. Süleyman Coşkuner'e, 

Dr.Şair Ayşe Coşkuner'e teşekkür ederiz.


         Ayrıca şair ve yazarlardan: Yusuf Özcan'a, Harun Yiğit'e, Ozan Çam Hasan'a, Ökkeş Öztürk'e, Ayhan Çevik'e, Afife Demirtaş'a, Mehmet Karanfildağı'na ve bize destek olan tüm katılımcı dostlarımıza teşekkür ediyor saygılarımızı sunuyoruz. 


           Şafak Nur Yalçın- Eğitimci Şair Yazar- 10 Şehir 10 Şair Projesi Antalya Temsilcisi

             ***********

       Haber Yorum- Ahmet SARGIN

Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

( Simurg Ateşini Antalya Da Yaktık başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 24.01.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.