Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 14.01.2014
Okunma Sayısı : 2382
Yorum Sayısı : 0
DÜNYANIN EN ZENGİN 10 POLİTİKACISI...

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

ABDULLAH BİN AZİZ (Serveti 21 Milyar Dolar);Suudi Arabistan Kralı Abdullah Bin Aziz, İslam dünyasının en nüfuzlu liderlerinden birisi. Nüfuzu da hiç kuşkusuz petrol zengini ülkenin parasal gücüne dayanıyor ama, Bin Aziz kişisel olarak da olağanüstü büyüklükte petrol rezervlerine sahip. Aynı zamanda en zengin Suudi ailesinin reisi olan Bin Aziz’in net serveti, 21 milyar dolar olarak tahmin ediliyor. Şeriatla yönetilen ülkede kadınların hiç bir hakkı bulunmuyor, aç insan sayısı çok fazla. Bu nedenle hırsızlık yapıp, eli kolu kesilen bir çok Suudi Arabistan vatandaşı hac zamanı cadde ve sokaklarda dilencilik yaparak karnını doyurmaya çalışıyor. Zabıtalar işportacılık yapıp ekmek parasını kazanmak isteyenlere bile fırsat vermiyor, Kur'anı Kerim'de yer almamasına rağmen kara-hava-deniz yollarında çalışan ve gelir getiren bir çok iş yeri krala ve yakınlarına ait. 

HASSAN AL BOLKIAH (Serveti 20 Milyar Dolar);Çeşitli ölçümlere göre dünyanın en zengin ikinci politikacısı Brunei Sultanı Hassan Al Bolkiah, 1968’den beri ülkeyi yöneten sultanın kişisel serveti 20 milyar dolar.

MICHAEL BLOOMBERG (Serveti 19 Milyar Dolar);2014 başlarken görevini devreden New York Belediye Başkanı Michale Bloomberg, 2013’te de 19 milyarın üzerindeki servetiyle sıralamada üçüncü sırada yer aldı. Belediye Başkanı olmadan önce, bu kadar serveti yoktu.

SONİA GANDİ (Serveti 19.2 Milyar Dolar);Hindistan’ın en etkili ailelerinden birinden gelen Hindistan’ın Ulusal Kongre Partisi lideri Sonia Gandi, halen milyonların en sevdiği isimlerden biri. Gandi’nin 19.2 milyar dolarlık serveti onu 2013’te dünyanın en zengin kadın politikacısı yapıyor, ülke de fakirlikten sürünenlerin ise haddi hesabı yok.

KHALIFA BİN ZAYED AL NAHYAN (Serveti 19 Milyar Dolar);Birleşik Arap Emirliği’nin emiri Khalifa Bin Zayed Al Nahyan, 2013’teki 19 milyar doların hemen altındaki servetiyle listede 5. Sırada yer alıyor. 

VLADİMİR PUTİN (Serveti 18.4 Milyar Dolar);Rusya’nın en güçlü adamı başkan ve başbakan Vladimir Putin’in serveti 18.4 milyar dolar olarak ölçülüyor, muhalifleri daha önce İsviçre bankalarında 40 milyar doları olduğunu açıklamışlardı. 1990 yılına kadar komünist sistemle yönetilen ve eşitlik olduğu söylenen ülke, 1990'dan sonra dağıldı ama normal olarak bir Rus'un aylık kazancı hale 100-150 Dolar civarında. Bu gün büyük servetlere sahip olan Rus İş adamlarının da iktidara yakın kişiler oldukları biliniyor, bunların bir kısmı Rusya'yı terkederek başka ülkelerde yaşıyor ve yatırım yapıyor.

SAVİTRİ JİNDAL (Serveti 13.2 Milyar Dolar);Hindistan’ın en zenginlerinden Savitri Jindal, ülkede “çelik barones” olarak tanınıyor. Çelik devi O.P Jindal Group’un yönetim kurulu başkanı, Meclis Üyesi olarak politikacı kimliği de olan Jindal’ın serveti 13.2 milyar.

ZONG QINGHOU (Serveti 10.8 Milyar Dolar);Çin’in en büyük iş adamı Zong Qinghou’nun çeşitli iş alanlarındaki girişimleri ülkenin dört bir yanına yayılıyor, Qinghou. Aynı zamanda, ülkenin en üst yönetim organı sayılan 35 kişiden oluşan NationalPeople Council’in üyesi. Düne kadar Maoist bir yönetimle idare edilen Çin'de çok sayıda fakir insan var, eşitlik olduğu söylenen Maoist-Komünist rejim de bu servet söylenenleri doğrulamıyor. Ayrıca Çin'de Zong Qınghou kadar servete sahip olan 50 kadar iş adamı daha var, bunların arasında elde ettikleri serveti korumak için Çin'den ayrılmayı düşünen iş adamları da mevcut.

SERGE DASSAULT (Serveti 8 Milyar Dolar);Fransız politikacı ve senatör Serge Dassault’ün net serveti 8 milyar dolar, bu servetiyle dünyanın en zengin politikacıları arasında 9. Sırada gelen Dassault son zamanlarda kanser tedavilerine yaptığı bağış ile dikkat çekiyor.

SİLVİO BERLUSCONİ (Serveti 7.8 Milyar Dolar);İtalya’da en uzun süreyle başbakanlık yapan Berlusconi, halen 7.8 milyar dolarlık servetiyle dünyanın en zengin politikacıları arasında 10. Sırada geliyor. Berlusconi’nin Özgürlükçü Halk Partisi ise son dönemlerde zorluklarla boğuşarak parçalanmanın eşiğine geldi, olup bitenler Berlusconi’nin servetini etkilemese bile siyasi nüfusunu hızla azaltıyor. Yayın organlarında sık sık, hovardalık yaptığına dair haberler çıkıyor. Bir çok gazete-dergi-radyo ve tv'nin sahibi...

NOT.SİZ DE POLİTİKA DÜNYASI'NA ATILARAK;MEMLEKETİNİZE HİZMET ETMEK VE ZENGİN OLMAK İSTİYORSANIZ DAVASINA İNANDIĞINIZ BİR SİYASİ PARTİYE ÜYE OLARAK ÇALIŞMALARA BAŞLAYABİLİRSİNİZ.
( Dünya'nın En Zengin 10 Politikacısı... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 14.01.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.