Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 12.01.2014
Okunma Sayısı : 1502
Yorum Sayısı : 0
NASIL MİLYARDER OLDULAR ?

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

ORACLELARYY HARRİSON(Serveti 41 Milyar Dolar);Brooklyn’de tek bir annenin çocuğu olarak dünyaya gelen Harrison, Şikago’daki amcası ve halası tarafından yetiştirildi. Koleji bıraktı ve Kaliforniya’ya giderek pek çok tuhaf işte çalıştı, 1977’de daha sonra dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri haline gelecek yazılım şirketi Oracle’ı kurdu.

HARROLD SIMMONS (Serveti 40 Milyar Dolar);Simmons elektriği ve suyu olmayan bir gece kondu'da büyüdü, Teksas Üniversitesi’nden bir burs kazanması hayatını değiştirdi. Önce eczanelere yatırım yaptı, yaptığı servetle şirket satın almalarına girişti ve dünyanın en zenginlerinden biri oldu. Simmons, 82 yaşında dünyaya veda etti.

KA-SHINGL (Serveti 31 Milyar Dolar);Ka-Shing 1940’larda Çin’den kaçıp Hong Kong’a gitti, 15 yaşındayken babası ölünce ailesinin sorumluluğu onu üzerine kalmıştı. 1950’de Cheung Kon Industries adlı plastik şirketini kurdu, daha sonra inşaat işine yöneldi.

GEORGE SOROS (Serveti 20 Milyar Dolar);Soros, 10’lu yaşlarında Nazi’lerin Macaristan’ı işgali sırasında hayatta kalma mücadelesi veriyordu. 1947’de ülkeden kaçarak Londra’ya gitti, garsonluk dahil her işte çalıştı. New York’ta bir bankerin yanında iş bulunca kaderi değişti ve 1992’de İngiliz poundu’nun değer kaybeceğine dair girdiği ünlü bahsini kazanarak dev bir servete sahip oldu, şimdi dünyada ki bazı ülkelerin rejimlerini değiştirmek için çalışıyor.

LEONARD DEL VECCHİO(Serveti 15.3 Milyar Dolar);Vecciho, dul bir annenin beş çocuğundan biriydi. Yoksul anne sonunda onu bir yetimhaneye göndermek zorunda kaldı, daha sonra otomobil parçaları ve güneş gözlüğü çerçeveleri yapan bir fabrikada çalışmaya başladı. 23 yaşında ilk üretim yerini açtı ve Ray Ban gibi bir marka yaratarak, hızla dünyanın büyük güneş gözlüğü imparatoru oldu.

FRANCOIS PINAULT (Serveti 15 Milyar Dolar);Pinault arkadaşları yoksulluğuyla dalga geçtikleri için high school’u bıraktı ve tekstil sektörüne atıldı, şimdi;Gucci-Stella McCartney-Alexander McQueen ve Yves Saint Laurent gibi, pek çok lüks markanın sahibi.

RAULPH LAUREN(Serveti 7.7 Milyar Dolar);Lauren, Bronx’da yoksul bir ailenin çocuğu iken high school’dan mezun olduktan sonra koleje gitti ama öğrenimini tamamlamadı ve Brooks Brothers’da tezgahtar olarak çalışmaya başladı. Tasarım kravatlara ilgi duyan Lauren, 1967’de düşlerini gerçekleştirdi ve hızla büyümeye başladı.

DO WONG CHANGD (Serveti 5 Milyar Dolar);Kore’den Amerika’ya 1981’de taşınan karı koca Do Wong ve Jin Sook temizlikçilik yaptılar, benzin istasyonları ve kafe’lerde çalıştılar. 1984’te ilk giyim dükkanlarını açtılar, Şimdi 21 ülkede 480 mağazalık dev bir imparatorluğun sahibi oldular.

JOHN PAUL DEJORIA (Serveti 4 Milyar Dolar);Dejoria, 10 yaşından önce ailesine destek olmak için Christmas kartları ve gazete satıyordu. Yine de aile çok yoksuldu ve onu başka bir aileye evlatlık olarak göndermek zorunda kaldılar, orada bir sokak çetesine bile katıldı. Sonra da orduya girdi, elinde sadece 700 doları olan Dejoria. John Paul Mitchell Systems’i yarattı ve kapı kapı dolaşarak şampuan sattı, bu arada kendi arabasında yatıyordu. Daha sonra başta Patron Tequila ve pek çok başka girişimi başlatarak, dünyanın en zenginleri arasına girdi.

KİRK KERKORİAN (Serveti 3.9 Milyar Dolar);Ermeni ailesine yardım etmek için ilkokulu sekizinci sınıfta bırakan Kerkorian daha sonra boksör oldu, 2.Dünya Savaşı’nda İngiliz ordusu'nda hava kuvvetleri için çalışan Kerkorian. Askerlik sonrası, Las Vegas’ta dev hotel ve tatil yerleri inşa etmeye konsantre oldu.

JACKSONVİLLE JAGUARSSHADİD KHAN(Serveti 3.8 Milyar Dolar);Khan Pakistan’dan Amerika’ya geldiği zaman Illinois Üniversitesi’nde okurken restoranlarda saati 1.2 dolara bulaşıkçılık yapıyordu, şimdi dünyanın en zenginlerinden olan Khan. Amerika’nın en büyük şirketlerinden, Flex-N başta olmak üzere pek çok girişimin sahibi.

OPRAH WİNFREY (Serveti 2.9 Milyar Dolar);Oprah, Mississippi’de yoksul bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Ama bu yoksulluk, onun Tennessee Üniversitesi’nden bir burs kazanmasına ve 19 yaşında Amerika’nın ilk Afro-Amerikan TV sunucusu olmasına engel olamadı.

KEN LANGONEKEN LANGONE (Serveti 2.1 Milyar Dolar);Langone, üniversitede okurken okul parasını çıkarmak için akla gelebilecek her türlü işte çalıştı. Her kuruşunu biriktiren Langone, önce HP’yi aldı, daha sonra 1981’de halka açık bir şirket haline gelen Home Depot’u kurdu.

STARBUCKS HOWARD SCULTZ (Serveti 2 Milyar Dolar);Schultz yaptığı tüm röportajlarda, yoksulken hep zengin. Mutlu bir dünya'ya atlamanın hayallerini kurduğunu anlatıyor, Schultz’un kaderi. Michigan Üniversitesi’nden bir futbol bursu kazanmasıyla değişti, mezun olduktan sonra Xerox’ta çalışmaya başladı. Kısa bir süre sonra ilk olarak Seatle’da start alan Starbucks adlı 60 küçük dükkandan oluşan cafe zincirini devraldı, Starbucks şimdi 62 ülkede 20 binin üzerindeki noktada yer alan bir dünya devi.

KENNY TROUTT (Serveti 1.7 Milyar Dolar);Kenny Trout barmen bir babanın oğlu olarak, kapı kapı dolaşıp yaşam sigortası satarak Southern Illinois Üniversitesini bitirdi. 1988’de Excel Communications’u kurdu ve 1996’da şirketi halka açtı, İki yıl sonra Troutt. Şirketi, 3.5 milyar dolarlık bir anlaşmayla Teleglobe firması ile birleştirdi.
Troutt, şimdi emekli ve yarış atlarına yatırım yaparak zamanını geçiriyor.

( Nasıl Milyarder Oldular başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 12.01.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.