oğlan evi şenlenirdi
konu-komşu akraba
damada kına yakmaya gelirdi
damadı okşar kına türküleriyle çalgıcılar
ardından Turist,
Bekirinoğlan,
Karahacının Yaşar,
“-kına yakılsın mı” diye icazet istenir
bir-kaç defa arkalardan “-devam” denir
icazet alana kadar devam edilir
horozlar ötmeye başladı,
hala ayaktadır kına yakanlar
el-ayak şakaları hatta sözlü sataşmalar
sataşanlar aslında damadı sevenlerdir
böylece bir damat daha tahammül sınavı verir
önceki bölümde köygöçtü anlatılmıştı
düdük, dalak kesme ve tuzdengi (betimleme gereği sinkaflı olduğundan ihmal edilmiştir.
ANTAŞI
antaşı oyunu: iki tarla komşusunun anlaşmazlığı neticesinde elleri ve ayakları bağlı topaç haldeki “andaşı” genellikle misafir, taraflarca bir o taraf bir bu tarafa yuvarlanır kavga ile götürülüp sertçe başka bir yere olmadı bir başka yere bırakılır.. işin içine taraflara yakın (tarafgir) kişiler ve muhtar, olmadı ihtiyar heyeti de karışınca acıtılmadık yeri bırakılmaz antaşının..