Dünya’ya gelişimize vesile olan anne ve babamızın dışında;hep seçmekle geçiyor hayatımız !! Onu seç, bunu seç, şunu seç !!! Seçiciler kurul üyesi gibiyiz aslında..

            Arkadaş,dost;yaren;okul,iş,yaşam tarzı ve eş seçimi !! Ne seçersen seç te en hassas ve mühim olanların başında eş seçimi geliyor bence !!

            Eş seçimi ve seçilmek için gerekli malum şartlardan bahsetmek değil amacım.. Evlilik sürecinde dikkat edilecek bilinen sebepleri de tekrarlayacak değilim asla . Ama son zamanlarda artan boşanmalar ve isnat edilen bahaneler konuyu teşkil edecektir.

 

*******)) Evlenmeyi mecburi ödev gibi algılayanlar; netice ,itibariyle sınıfta kalmaya mahkumdurlar !!!

*******)) Evlilik ; çiftlerin birbirlerine olan hakları; ömür boyu ödeyemeyecekleri borçlar manzumesidir !!! (

*******)) Gün geçtikçe kenetleşilen, uzlaşı yöntemleri artan en kuvvetli münasebet evliliktir. O müessese asla yıkılmaz !!! Çöküntü varsa o suç evliliğin değil evlenen çiftlerindir. Çünkü evlilik kutsal bir müessesedir!!!

 

******** ))İlk eşler Allah'ın armağanıdır. Sonrasına çok kılıflar giydirilir !! Ama dikiş tutmaz; sökülürler !!! Çünkü; şeytan artık terzidir !!!

 

             Hal böyle iken; şu veya bu nedenlerle boşanmaların varit oluşu malumdur. Ekonomik nedenler, şiddetli geçimsizlik, ihanet ve benzeri sayılabilecek maddelere eklenen son zamanların hicivi çok yüksek gerekçesini göz ardı etmemek gerekir.

 

******* )) Genç delikanlı ve Hanımefendi tanıştırıldılar ve oturdular bir kaç saat sohbet ettiler ve ayrıldılar !!! Bir araya gelme sebepleri malumdu. Hanımefendi olumsuz intibalara sahipti. Ya delikanlı ?? Sorduklarında " Harika biri. Ben bu özelliklere sahip muhteşem bir kadını taşıyamam; ezilirim!!" diye yanıt verdi.. İşte ataerkil bir topluma veciz bir örnek !! Delikanlı ileride yaşanması kuvvetle muhtemel boşanmaya daha baştan noktayı koymuştu bile !!!

*******)))Evlenip boşanmayı ve bunu tekrarlamayı alışkanlık haline getirenler akıl yoksunu zavallılardır !!!

******* )) İhanet aşağılık kompleksinin ve her gün daha çok öne çıkan eşi taşıyamamanın, ezikliğin,hazımsızlığın ve güçsüzlüğün,biçaresizliğin zavallı bir tatmin ve üstünü kapatma yöntemidir !!!

****** )) Öz ve asil sevgisine, müşterek resmi bağına ihanet ; bence hayvani dürtünün ve rezilliğin daniskası, ahlaksızlığın dikalasıdır !!! (

******)) Ekonomik nedenlerin körüklediği şiddetli geçimsizliklerin büyük payı olduğu söylenirdi boşanmalarda.. Şimdilerde ise ihanetler ön planda !! Milletin ekonomisi düzeldi mi ne !!! ? Yoksa ahlak mı iflasta !!

******)) Şuna bak ya !!! Onca yıl iyi de kötü de ; beraber yürü hayat yolunu ... Ve sonra birden aklına geliversin " Gençliğimi yaşamadım " diye.. Nasıl bir şeyse başla ihanete sırf gençliği yaşamak adına !!! Yürrü be yürrrüü !! Hele koysunlar kapı önüne de gör anyayı konyayı, örekeyi !!! 

***** )) "Gençliğini yaşamak " kavramı bir kılıftır,kocaman bir uydurmacadır ..!!! Önüne gelenle gayri ciddi ilişkiler içinde yatıp yuvarlanmak; karşısındakilerin umut ,onur ve gururları ile oynamanın adı " gençliğimi yaşadım !" veya tersini düstur edinmek " gençliğimi yaşayamadım!" olarak değerlendirilemez !!!

          Arkadaşını,dostunu,belki babasını,annesini,memleketini terk edebilir insan !!! Bir dilekçe ile istifa edebilir işinden ,gücünden !! Ama evlilik bir çırpıda basit ve komik bir gerekçe mesnet yapılarak nasıl sonlandırılır ki ??  Yukarıda zaman zaman  sayfama düştüğüm bu konu ile alakalı aforizmalarımı serpiştirerek geldim.. Bence şahsıma ait düşünceler onların içindedir…

         Toplumumuzda erkek hemagonyası ve dominatlığı; kendisinden gün be gün ön plana çıkan ve hatta süperleşen eşlerini taşıyamamanın ezikliğini ; uyduruk bahanelere kapatma fiiliyatındadırlar.. O zihniyette olanlar ,yani gençliğini yaşayamadıklarını derç edenler ; bundan sonra olsa olsa açık alanda çelik çomak,cibcil,bildirbir oynayacaklardır..!!!

         O hanımların anne,baba ve yakınları gözlerinin içine bakmaya kıyamadıkları evlatlarını ne hallerle büyütüp, elin oğluna emanet etmişlerdir. Yazık değil mi ?

         Seçensin !!! Seçilensin !!! Ne umutlarla yuva kuransın !!! Sonra eşi hazmedemenin telaşı ile aklı sıra  boşanarak tatmin olacaksın. Bu soğan erkekliğidir. Adamlık değil,delikanlılık hiç değil !!!

         Nadim ve betbaht bir hayata adım atanlar; o kapıyı bir gün çalacaklardır.. Ama olan olmuş; kervan yürümektedir. Çünkü; o güçlü eş çok doruklardadır !!!

 

****** ))Gün geçtikçe ; önemsenecek sayıda ki gençlerimizin gençliklerini yaşayarak geldiklerini görmek umut verici ya !!! Artık ileride " Gençliğimi yaşayamadım !!! " mazeretini öne sürecekler bir hayli azalacaktır !!! Müjdeler olsun boşanma davalarına bakan mahkemelerin yükü azalacaktır !! İşte bu günün muhteşem getirisi !!!!

            Hadi bakalım !! Ahlaken her gün iflasta olan bu gençliği yaşama eylemi daha neler yaşatacak bizlere !!! Sonumuz hayrola !!!

( Yaşam Heybemde Birikenler --- 7 --- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 25.12.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.