Sorgun Aşıklar Bayramı

B
Sorgun Aşıklar Bayramı
Ahmet Sargın
     Hafta sonu  Sorgun İlçemizde düzenlenen 7. Aşıklar Bayramına katıldık. Sorgun Belediyesince desteklenen Programın organizesini Sorgun Aşıklar Yazarlar ve Şairler Derneği  (SOYAŞAD) yaptı.. Dernek Başkanı Araştırmacı şair yazar Durali Doğan hocanım daveti üzerine Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği olarak Ekrem Gürer, Yusuf Koç, Yasemin Doğru ve genç üyemiz Mehmet Akif İpek’le birlikte Aşıklar Bayramına katılmak üzere Sorgun’a geçtik..

Akşam yemeği sonrası programın yapılacağı İlyas Arslan Kapalı Spor Salonuna gittik. Hazırlıklar tamamlanmış, salon hazır hale getirilmiş konuklarını bekliyordu. Güzel bir çalışmanın sonucu olmalı ki, salon dolmuş konuklar da yerlerini almışlardı.

Sorgun Kaymakamı Levent Kılıç, Belediye Başkanı Ahmet Şimşek, İlçe Emniyet Müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürü, İl Dernekler Müdürü olmak üzere bir çok müdür amir ve belde belediye başkanı ile  siyasi parti temsilcileri de konuklar arasındalardı..

Böylesine bir güzel tablo bizi gururlandırdı. Salonun dolu olması ve programa  ilginin fazlalığı bizlere şevk kattı. Elbette ki bu konuda: Durali Hocamın çabası ve derneğin gayreti takdire şayandı. Kendilerini kutluyor başarılarının devamını diliyoruz.

7. si düzenlenen Sorgun Âşıklar Bayramına davet edilen âşıklar: Aşık Berhami, Aşık Gülçinar, Aşık Gülsüm Kahraman, Aşık Rıza Kaygusuz. Şairler: Hüseyin Gök, Yusuf Koç, Ekrem Gürer, Şair Yazar Hakkı Yurtlu, Hüseyin Adak, Mehmet Ali İlbaş, Ethem Kaygusuz, Hacı Yiğid, Mustafa Köksal, Cemal Şimşek ve Genç şair Mehmet Akif İpek.

Güzel ve başarılı sunucu Yasemin Doğru’nun sunumu ile başlayan Sorgun Aşıklar Bayramı Aşık Gülçinar’ın Aşık Berhami’nin, Aşık Rıza Kaygusuz’un ve Aşık Gülsüm Kahraman’ın türküleriyle renklenirken, Berhami Usta ile  Aşık Gülçinar’ın atışmasıyla büyük bir  ilgi toplamıştı. Programa şairler de şiir yorumlarıyla renk kattılar.

Unutulmaz ve doyumsuz bir gecenin yaşandığı Sorgun 7. Âşıklar Bayramı hem misafir konukların ilgisine hem de seyircilerin ilgisine layık olmuş, kültür sanat adına Sorgun’a yeni bir damga vurmuştu. Duygusal anların yaşandığı gece de Hakkın Rahmetine kavuşan Aşık Derdiyar da dile gelmiş eserleriyle tanıtılmıştı.
Bu güzel programı izlerken hem duygulandım, hem de büyük bir haz aldım. Emeği geçen arkadaşlarımı canı gönülden kutluyorum.

İlerleyen saatler de Yozgat Milletvekili Sayın Ertuğrul Soysal’ın da katıldığı Sorgun Aşıklar Bayramı gecenin geç saatlerine kadar devam etti. Seyircilerin ilgisi desteği ve katılımı gerçekten de takdire şayandı. Maalesef biz Yozgat’ta bu ilgiyi sağlayamıyoruz ve  emeğimize üzülüyoruz..

Bu güzel gecenin hazırlanmasında emeği geçen SOYAŞAD yönetimine, Dernek Başkanı Gazeteci, Araştırmacı, Yazar Durali Doğan’a, Kaymakam Levent Kılıç’a, Belediye Başkanı Ahmet Şimşek’e emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. Emeklerine ve yüreklerine sağlık diyoruz..

Sorgun da unutulmaz bir gece daha yaşadık, kültür sanat adına mutlu olduğumuz ve büyük sevinç duyduğumuz bu tür  programların devamını diliyoruz..

Teşekkürler Durali Doğan hocam. Teşekkürler SOYAŞAD’ın çalışkan yönetimi, teşekkürler Kültür ve sanata sahip Çıkan Kaymakamımız Sayın Levent Kılıç Bey, teşekkürler Sorgun Belediyesinin çalışkan Başkanı Ahmet Şimşek ve teşekkürler Sorgunun kültüre duyarlı insanları…
********************************

Sorgun'da Büyük Buluşma0

Sorgun'da büyük buluşma
Ahmet Sargın

Sorgun 7. Aşıklar Bayramı kapsamında ikinci bir büyük buluşma daha gerçekleştirildi: “Eser Sahibi Sorgunluların Buluşması…” 7. Aşıklar Bayramına Sorgunlu hemşerilerimizin ilgisi oldukça yoğundu. Güzel ve unutulmaz bir gece yaşandı, tadı damağımızda kaldı desek yeridir. Durali Doğan hocama ve ekibine çok teşekkür ediyoruz.

Aynı program dâhilinde ikinci gün (Cumartesi günü) Eser Sahibi Sorgunluların buluşması vardı. Programa 40 kadar, şair, yazar ve eser sahibi insan davet edilmişti. Sağ olsunlar Durali hocam bu programı sunmak üzere beni de davet etti ve o güzel insanlarla buluşma onurunu yaşadım.

Sorgun Belediyesinin yeni yaptırmış olduğu mekânda (Sorgunu kuş bakışı gören bir ortamda) Sorgunlu eser sahibi dostlarımızla birlikte olduk. Burada da Sorgun Kaymakamı Levent Kılıç, Sorgun Belediye Başkanı Ahmet Şimşek ve İl Emniyet Müdürünün konukları yalnız bırakmayarak programın sonuna kadar kalmış olmaları hepimizi sevindirdi.

Davete icabet eden Eser Sahibi Sorgunlular: Durali Doğan, Prof. Dr. Hamdi Temel, Prof. Dr. Murat Doğan, Prof. Dr. Nuri Yılmaz, Doç. Dr. Bayram Durbilmez;  Şairler:  Hüseyin Adak, İsmail Arslan, Mahmut Rihad Bakır, Mevlüt.Uluğtekin Yılmaz, Ali Rıza Sungur, Ebuzer Giffari Bakır, Mehmet Ali İlbaş, İsmail Büyükerol, Ömer Ersoy, Ethem Kaygusuz, Hacı Yiğid,  Kadir Olcay, Salim Salman, Murat Erciyas, Nazım Torun, Öz Ali Yılmaz, Mustafa Köksal, Durak olgun,  Mehmet Özuzun, Cemal Şimşek;

Ressam Ömer Ünal, Yazar Süleyman Elhan, Ressam- Hattat Fatih Saraç ve misafir Aşıklar: Aşık Gülçinar, Aşık Behrami, Yozgat Şairler Yazarlar Derneği adına da ben katılımcı konuklar arasındaydık.

Eser sahibi tüm konuklar sırayla söz aldılar, eserlerinden, anılarından ve Sorgun hatıralarından söz ettiler. Şairler şiir yorumlarıyla, âşıklar deyişleriyle programı renklendirirken eser sahibi dostlarımız da eserlerinden örnekler verdiler. Özellikle Sorgun Kaymakamı Levent Kılıç’ın konuşması  takdire şayandı. Her yıl bu programın benzeri programramlarla devam edeceğini vurgulaması büyük alkış topladı.

Sorgun Belediye Başkanı Ahmet Şimşek de bu tür kültür- sanat programlarına desteklerinin devam edeceğini belirtmesi herkesi memnun ve mutlu etti. Programda ilçenin sorunları da dile gelirken, büyüyen, gelişen ve itibar kazanan bir Sorgun için çalışmaların yoğunlaştırılması talebi konuklar tarafından alkışla destek buldu.

Sorgun Yazarlar Aşıklar  Şairler Kültür ve Araştırma Derneği!nin  (SOYAŞAD) çalışmalarından övgüyle söz eden konuklar, davetten ve katılımdan duydukları memnuniyeti dile getirdiler. Oldukça sıcak ve samimi bir ortamda gerçekleştirilen Sorgun eser sahibi dostların buluşması Sorgun da bir ilk olarak gerçekleşmiş oldu. Programın her yıl  devam ettirilmesi yönünde görüş beyan eden konuklar katılımdan oldukça memnun kaldıklarını dile getirdiler.

Programın sonunda konuklara plaket takdiminde bulunuldu. Toplantının anısına misafirlere Sorgun Belediye Başkanı Ahmet Şimşek tarafından yemek ikramında bulunuldu.
Sıcak dostlukların yaşandığı, samimi konuşmaların dile geldiği “Sorgun Eser Sahipleri Buluşması”  hatıra fotoğrafları ile noktalandı.

Büyük buluşmadan ayrılırken şunu düşündüm: Acaba bu buluşmayı Yozgat merkezde biz de yapabilir miyiz?. Elbette yapabiliriz ama, ekonomik güç gerekiyor, yöneticilerimiz tarafından destek gerekiyor. Ne diyelim inşallah.
Teşekkürler SOYAŞAD yönetimi, teşekkürler Sorgun’un duyarlı yöneticileri.  Bu  güzel ve samimi buluşma ilk olarak kalmaz devamı gelir inşallah.…

  Ahmet SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER VE YAZARLAR DERNEĞİ BAŞKANI
( Sorgun 7. Aşıklar Bayramı başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 3.12.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.