Kimi zaman sorulur, birkaç cümle ile kendinizi tanıtır mısınız bizlere? “Ben, İstanbul’um” cevabını veririm.

        Alnım secdede, huzurundayım yârimin; ben geldim bak, seninleyim yine. Ne olursun? Bağışla, affet beni. Bilirim çok uzak kaldım, tutamadım sözümü. Kaçtım hep senden. Yüreğimden akar iki damla, dökülür seccademe. Dönerim Sultan Eyyub’e, bari sen bir şeyler söyle, hani çok sever ya seni Muhammed, işte O’nun yüzü suyu hürmetine boş çevirmez kendisine açılan elleri. Eyyub ağlar ben ağlarım.  

         Bir gece yolum düşer Beyoğlu’na, zifiri kazanlıkta parıldar rengârenk neonlar. O da ne? Sallana sallana geliyor üç beş âşık, dolaş mı? Sarmaş mı? Karışmışlar birbirlerine. Çocuklar tiner çekiyor bir naylon baloncuğun içinde. Travestiler de çekilmişler bir köşeye. Hayatın ahengi müzik dans ediyor kulaklarım eşliğinde. Kaldırımlar, dolmuş hınca hınç bir anda, gözümü açıyorum, bir ben kalmışım, çoktan kaybolmuş herkes yoklukta. 

         Kumkapı sahilinindeyim bu akşam. Sıra sıra dizilmiş çilingir sofram. Tatlı bir fasıl ardından, yine erken sarhoş oldum anlaşılan. Ah bu Rus kızları olmasa? Söz sizlere, gidersem cennete, alacağım her birinizi yanıma.

         Bir ucundan bir ucuna kim dolaşmış ki İstanbul’un? Yoruldum, dinleniyorum Beykoz sahilinde. İnanın en kaliteli işletmelerde bulamazsınız bu lezzeti. Balık ekmek elbette ki.

         Kalbim de harap, o kadar hengâmeden sonra. Dünyada cenneti mi görmek istersiniz? Çıkın Yuşa tepesine, dalıp gidin Karadeniz ile Boğaz’ın kesiştiği adreste. Anlatamam, yetmez kelâmım benim, yazsa da sayfalarca kalemim. Görmeniz lâzım, cancağızım.

         Hem yarda hem de serdedir gönlüm. Bir yanım Mekke’de diğer yanım yerin en derininde. Musa ile Hızır’ın buluştuğu boğazın eşiğinde. Dünya şehri derler, İstanbul için. Sorarsanız şu çokbilmişe, kâinatın merkezidir derim, yoktur üzerine eş.

         Uzun yahut kısası bilmem sözün amma, “Olacaksa insan İstanbul gibi olmalı”.
( İstanbul başlıklı yazı kemalat tarafından 14.11.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.