Din nedir? Din: Yol, hüküm, mükâfat, doğaüstü, kutsal ve ahlaki öğeler taşıyan, çeşitli ayin, uygulama, değer ve kurumlara sahip inançlar ve ibâdetler bütünü. Tanrı'ya, doğaüstü güçlere, çeşitli kutsal varlıklara inanmayı ve tapınmayı sistemleştiren toplumsal bir kurum, diyanet. Bu nitelikteki inançları kurallar, kurumlar, töreler ve semboller biçiminde toplayan, sağlayan düzen. . İnanılıp çok bağlanılan düşünce, inanç veya ülkü, kült.  (Vikipedi. TDK.)


Özetle din; kutsal, ilâhî, tanrısal, değerli, uğurlu, ulu, kutlu, mübarek özellik ve de üstünlüğü olan, kişiyi, toplumları inandığı en üstün varlık olan mutlak yaratıcıya götüren bir yoldur.


Bir uçta, var edilmiş en üstün yaratık insan, diğer uçta onu yaratan. Öyleyse nedir, gerçek olan?


Evrende bulunan somut ve soyut,  cansız ve de canlı tüm yaşam insana faydalı olabilmek için vardır. Kocaman bir stüdyo içerisinde ‘esas oğlan, başrol oyuncusu, jön’ insandır. Diğer tüm eşyalar, materyaller konu mankenidirler ancak.


Din bir hedef değil, yoldur, araçtır, yardımcıdır, eşyadır. İbadetler ve dini ritüeller manevi hazinelerin, zenginliklerin kapısını açacak olan anahtar, çaba ve de çalışmalardır.


Elinde yakut, zümrüt, elmas ve benzeri değerli dünyalık serveti olup da bozdurmaya kıyamayan, hayran hayran evinin en değerli ve de gizli bir bölmesinde saklı tutan ancak, kendisi aç susuz perişan bir durumda yaşam mücadelesi veren bir ferdi düşünün.


Din kullanılmak için vardır. Kullanana da kızma, sen daha iyisini yap. O kendisine ait maneviyat mücevherlerini değerlendirip dünya sermayesine çeviriyor. Dünyalığını da zengin, varlıklı, güç sahibi olarak yaşıyor. Yapmakta olduğu dini çalışma ve de hizmetleri ile de bir sonraki yaşamına hazırlık yapıyor, şimdiden yatırımlarda bulunuyor. Sen ne yapıyorsun? Yok o kutsal ona dokunma, yok bu tanrısal buna söz söyleme, daha bir sürü bahane. Aç gözünü, çalıştır unuttuğun beynini. Yoktur senden üstün olanı. Mukaddes olan da sen, kutsal olan da sen, ilâhi güzelliklerle donatılmış olan da sensin. Sen olmasan, değil din ile ayin, kâinat olmazdı a benim canım. Haydi, kalk şimdi ayağa, kızma hiç kimseye de, ne ikram edildi ise yaratıcıdan sana bir bir topla.


Kalın, sağlıcakla.

                                        Yazar Şair Kemal ALKAN

( Din Kullanılır Mı başlıklı yazı kemalat tarafından 12.10.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.