Henüz kırklı yaşlardaydı .. Yıl 1993.. Bel fıtığı rahatsızlığı tekrar nüksetmiş,çelik korselerde kapana kısılmış mahkum bir aslan gibiydi .. Müthiş bir acı ve ızdırap içinde kıvranıyordu her gün..On ayı nerede ise geçmekteydi yaşamaya çalışalı.!!!.
İşte bu halde iken; yine bir gün dayanılmaz acılar içinde uyandı sabah..Çelik korsesini taktı,elini yüzünü yıkadı,giydi üstünü başını ve ayakkabısını eşinin sayesinde.. Çalıştığı resmi dairenin lojmanında ikamet ediyordu..Üç dakikalık mesafede idi ofisi .. Zar zor yürüdü,iki büklüm o mesafeyi; belki de yarım saatte.. Güçlükle çıktı merdivenleri..Kan ter içinde ; nefes nefese ,acılar içinde.. Ofisine geçip bir an önce oturtmalı idi koltuğuna.. Ondan olsa gerek son bir gayretle yürümeye başladı koridoru..
“- Baksana delikanlı !!! “ hitabıyla durakladı; hemen girişteki odadan gelmişti ses.. Oraya yöneldi.. “- Buyurun ! “ dedi zar zor,kısık bir sesle.. 60 yaşlarında;otoriter ,kalın kaşlı biriydi..Veteriner Hekimdi adam ..
“ –Seni izliyorum ne zamandır.. Şu haline bak..Ne kadar aciz,zavallı haldesin.. Sen nasıl erkeksin be !!! Bu halde yaşanır mı ? Yerde sürünüyorsun..Eşinin yanına nasıl gidiyor,aylardır onlara yük oluyorsun.. Utan be erkekliğinden..Git ameliyatını ol..Öleceksen öl ama delikanlı gibi…” diyerek ağır hakaretlerde bulununca dünya başına yıkıldı genç adamın.. Elini kaldıracak hali,konuşacak dili yoktu sanki.. O kadar acz ve çaresizlik içindeydi ki.. Sadece sustu,başını öne eğdi ve yavaşca çıktı odadan..
Genç adam Veteriner Hekimi hiç sevmez ,saygıda duymazdı..Hep uzak dururdu ondan; o da bunu çok iyi bilirdi..Çünkü o adam bir ateistti ! O yetmiyormuş gibi Peygamberimizle alay eder,dalga geçip hakaretler yağdırırdı. Nefret ederdi genç adam.o yüzden .
O kadar çok alınmış,aşağılanmış ,hakarete maruz kalmıştı ki; gözyaşları ile katıla katıla eşine anlattı durumu..Ama haklıydı da;öyle ya bu nasıl erkeklikti,bu nasıl delikanlılıktı? Ölüm korkusu ile kaç aydır ameliyattan kaçmak yakışıyor muydu ?..Böyle yaşamaktansa sürüne sürüne ve yük olarak sevdiklerine; ölmek daha evla idi.. Karar vermişti artık ameliyata..Veteriner Hekim!in söyledikleri aklını başına getirmiş ,gurur ,onur meselesi yapmıştı.. Ve arkadaşı dostu olan Başhekimi arayarak; odasını hazırlattı ve ameliyat randevusunu aldı..
Ertesi gün ameliyata aldılar genç adamı..Operasyon başarılı geçmiş ve 303 no lu odaya getirip yatırmışlardı..Ameliyathane çıkışında eşinin sesini duyunca ölmediğini anlamıştı..Bir ara gözünü açtığında ; baş ucunda hayal meyal o Veteriner Hekimi gördü..O ateist adamı.
“- Ne mutlu bana ki seni sağ salim gördüm. Çok korkup endişe etmiştim ya bir şey olursa diye. O zaman kendimi sana oynadığım tahrikkar oyundan dolayı affetmezdim.Ama mesele yok artık.Biliyormusun 5 yıl öncede benim bir böbreğimi aldıklarında bu odada bu yatakta yatmıştım.” Dediğinde yaş akıyordu gözlerinden. Delikanlının saçını okşayarak çıktı gitti hızla...
İlk ziyaretçisi olmuştu Veteriner Hekim.. Ve genç adam arkasından minnetle baktı,duygulanmıştı.. O hakaretleri ile sağlığına kavuşmasına vesile olmuştu kısacası..Ateistte olsa o onun sorunu diye düşündü ve bir sıcaklık hissetti içinde; daima sürecek olan..
Aradan yıllar geçmişti..O veteriner Hekimin kalp krizi geçirdiği ve Tıp Fakültesinde yoğun bakımda tutulduğu haberi gelmişti daireye..Genç adam onu hiç unutmamıştı,gönlünde yeri vardı hep.. Ziyaretine gitmek üzere çıktı mesaisinden.. Bir çiçekçiye uğradı geçerken.. Aradı ,baktı,köşede o zamana kadar hiç görmediği bir çiçeğe takılı kaldı gözleri.. Çiçekçiye sorduğunda adını öğrendi.. DUA ÇİÇEĞİ !!!! Aslında diğerlerinden pahallı idi ama;adama değerdi bu hediye.. Hazırladılar ve çiçeği alıp tuttu hastanenin yolunu..
Tıp Fakültesi hastanesine geldiğinde koşar adımlarla çıkarken merdivenleri; geçmiş halini ve o adamın vesilesiyle sağlığına kavuştuğunu düşündü bir kere daha.. Onu ; yoğun bakım odasından çıkarmışlar ve yatırmışlardı özel odasına…Şükran dolu ve heyacanla girdi odasına.. Veteriner Hekim daha da yaşlanmıştı,solgun ve ürkekti.. Yatağında doğrulmak istedi genç adamı görünce..Ama izin vermemek için hızla ellerini avuçlarının arasına aldı ve saygıyla öptü..Geçmiş olsun dileklerini iletti..
Yaşlı adam belli ki ziyaretten memnun kalmış ve heyacanlı,duygu yüklü idi. Bırakmadı avucundaki o sıcacık elleri..O kadar içten idi bakışlarındaki o munis sevgi ışığı…Çiçeği çok beğenmişti.. Adını sorduğunda DUA ÇİÇEĞİ ile tanışmıştı..;İşte o an tutamadı göz yaşlarını; öylesine ağlamaya başladı ki..”-Tanrı yok dedim.Peygambere sataştım yıllarca.. Oysa sen haklıymışsın. Onlar var; var ! Ebediyette var !!!! O tarafa gittim geldim.. Şimdi senin şu getirdiğin çiçek yok mu!! Bana ders verir 
Başıma takaza eder gibi..Affet beni Allah’ım” diye haykırıyordu..
Genç adam;kendisinin sağlığına kavuşmasına vesile olan geçmişin ateistine; bilmeden mesajını vermiş, duygu sağnağına ve gerçeğe yönelmesine vesile olmuştu sanki.. Ve “ – Hele bir taburcu olun salah ile ; sizi bir bahçede gördüğüm ; ezan sesinde açılıp sonrası kapanan EZAN ÇİÇEĞİ ile tanıştıracağım..Söz !!! “ dedi ve mutlu bir şekilde odadan ayrıldı..

Bu anının kahramanı daha dün Belediye Otobüsü ile şehir merkezine gelmekteydi eşiyle..Ön sıradaki koltukta idiler.. Birkaç durak sonra;otobüs yolcu almak için durmuştu..Önde oldukça çökmüş bir adam ve arkasından ona yardımcı olmaya çalışan bir teyzenin durum ve varlıkları ; genç adamın dikkatini çekmişti.. Derhal kalktı ve o yaşlı adama elini uzattı merdiveni çıkması için.. O ihtiyar adam; şahsın elini sıkıca tuttu ve “ Bismillahirrahmanirrahim !!! diye seslenerek otobüse bindi.. Kalkıp yer verdiler karı koca o iki ihtiyara ..
Genç adam dikkatlice baktığında o artık çizgiler halindeki yüze; tanımıştı Veteriner Hekimi !!!Ve bir hayli uğraştan sonra tanıtmıştı kendini…Minnetle bakıyorlardı birbirlerine.. Öyle ya birbirlerinin hayatında çok özel şeylere vesile olmuşlardı..İhtiyar adamın akli melekeleri hala yerinde idi .. Ve genç adama “—Ben o bahsettiğin ezan çiçeğini de buldum.. Ezan sesinde nasıl açtıklarını huşu ile seyrettim. Sözün vardı ama artık gerek kalmadı” dedi. Az ilerde ki durakta da vedalaşarak indiler otobüsten..
Şimdiler de yıllar geçti.. Veteriner Hekimin yüreğinde açmıştı artık DUA ÇİÇEĞİ !!Her gün yüreğindeki bu çiçeğe bakıyor,suluyor,yaşatıyordur.. Çünkü o artık yüreğinin bahçıvanı idi..
İşte DUA ÇİÇEĞİ ve ASLINA RÜCU ETMEK !!!!!

( Dua Çiçeği Ve Aslına Rücu Etmek başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 3.10.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.