ETNİK KÖKENLER VE BARIŞ


Her zaman birlik, beraberlik ve barıştan yana oldum, asla ırk, dil, din, mezhep ayrımım olmadı, o memleketli bu memleketli, doğulu-batılı takıntılarım da olmadı, ne sağ partisi, ne sol partisi gibi bir düşüncemde olmadı ve hayatım boyunca bir kez bile bir partiye oy vermedim, vermemde, A takımım, B takımım da olmadı hayatta hiç bir şeyi gruplandırmadım...


Tarsus Gibi, etnik kökenlerin çok olduğu küçük bir şehir de Araplarımızla, Alevilerimizle, Kürtlerimizle, Ermeni ve Rumlarımızla kardeşçe yaşadık yıllarca, aynı okullarda okuduk, aynı sıralarda oturduk, her etnik kökenden insanlarla arkadaşlık ettik, ailelerimiz hiç bir zaman o bilmem ne ırkından ona yaklaşma, onunla oynama gibi ayrımsal sözlerde de bulunmadı, hatta değişik iki etnik kökenden arkadaşlarımız evlilik bile yaptılar, kimsenin kimseden üstünlüğü yoktu çünkü hepimiz İnsandık ve insanca yaşadık birbirimizi kırmadan incitmeden el ele dostça yaşadık hep...


Ama gel gelelim, şu Facebook denen sosyal paylaşım sitesinde ve sıkça gördüğüm bir olay; etnik kökenler birbirine muhalifler her zaman, bu durum da beni gerçekten çok üzüyor, resmen bölücülük yapılıyor ve benim ailemde iki ayrı etnik kökenden babam Selanik'li Türk, annem Giritli Rum kökenli anlayacağınız mübadele torunuyum, ve Rumların Balkan mübadillerine yaptığı kötülükleri hepiniz bilirsiniz ve ya bir yerlerde mutlaka ki okumuşluğunuz vardır. Ben, o iki ailede bile asla ayrım görmedim, sevgi vardı, dostluk vardı...


Hepimiz İNSANIZ ve hepimiz KARDEŞİZ...!!

Atatürk'ü ve ülkemizi (doğusuyla batısıyla, kuzeyiyle, güneyiyle)

(Arap, Alevi, Kürt, Türk, Ermeni, Rum, Laz, Çerkez) olarak bütün etnik kökenleriyle seven bir insanım ama gel gelelim bu barışın sağlanmaması ve benim güzel ülkemde, güzel insanlarımın hep bir savaş halinde olması beni derinden yaralıyor...

bizim toplumumuz el ele vermediği ve barışı sağlayamadı sürece hep bizler bu sorunları yaşayacağız, her etnik köken geçmişin de ırkların birbirlerine yaptığı kötülükler dile geldiği sürece de bu barışı asla sağlayamayacağız.

Oysaki geçmişizi unutmadan, bir kenara bırakıp, el ele vererek ülkenin geleceği için bir şeyler yapıp barışı sağlamak, ülkemizi daha yaşanılır bir hale getirmez miydi?

Barış ve kardeşliğin olduğu bir ülke umuduyla...


sürç-i lisan ettiysek affola...


Sevgilerimle

Melike Melis ÖNEŞ


NOT :Siyasi düşüncelerim değil, vicdani düşüncelerimdir...




( Etnik Kökenler Ve Barış başlıklı yazı Melike MELİS tarafından 2.10.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.