** Gözlerini konuşturanın dili ile anlatmaya ihtiyacı yoktur.
** Bazen şaşırırız; gül yerine taş, taş yerine gül atarız.
** Gülmek için bahane yaratınız.
** Günah olmasaydı şeytana da gerek kalmazdı.
** Hasedin cehenneminin odun taşıyıcısı kötülüktür.
** Hayat sana istediklerini mutlaka verir, ama istemeye ısrarla devam edersen.
** Hayat, doğum ve ölüm adı verilen iki yüksek dağ arasına gerilmiş bir iptir. Bütün hünerini gösterip bu ip üzerinde yürümeye çalışmalısın.
** Başkalarının hatalarını kurşun kalemle yaz ki kolay silebilesin, kendi hatalarını ise tükenmez kalemle yaz ki kolay kolay silemeyesin.
** Takasa dönüşmüş olan hediye alış verişine hayır!
** Bilginin azı derttir, ama bazen çoğu da başımıza dert açabilir.
** Yüksek makamlar, bazı insanların kalitesizliğini görmemizi sağlar.
** Başardıysan sessizliğini muhafaza et. Çünkü başarını uluorta ilan edersen kıskananlar olabileceği gibi övündüğünü düşünüp kınayanlar da olabilir; hatta düşman bile kazanabilirsin.
** Seçtiğin dost bencilse, sana zarar vermesi kaçınılmazdır.
** Cehaletle cenk eden savaşçıya aydın denir.
** Cesaret her zaman zafer getirmez, ama gene de cesaretsizlikten daima üstündür.
** İntikamcı ceza insanlık suçudur.
** Bir toplumda dalkavuk sayısının artması, o toplumun kötü yönetildiğinin kanıtıdır.
** Söyledin, söyledin ama tesir etmedi mi? Öyleyse söylemeyi bırakıp davranışla anlatmayı dene.
** Sanılanın aksine, en çok çalışan insanlar dâhilerdir. Alın teri dökmeden eser ortaya çıkarılamaz.
** Etrafındaki insanları kaçırıp yalnız kalmak istiyorsan, dertlerini anlatabilirsin.
** Politikacı devlet adamı değildir. O nedenle devlet adamı her ne pahasına olursa olsun devleti korumaya çalışırken, politikacı kendinin ve taraftarının çıkarları için devlete zarar vermekten çekinmez.
** Çıkarı için dilini tatlılaştıranın niyeti acıdır.
** Yanlıştan doğruya gitme imkanı vardır, ama yalandan doğruya gitmek imkansızdır.
** Özgürlük anlatılmaz, yaşanır.
** Bir insan hakkında karar vermekte acele etme. Kararını onunla bir şey bölüşünceye kadar ertele.
** Kötülükleri önlemek, en büyük iyiliktir.
** Yapılan bir haksızlığı görüp de isyan etmeyen, karşı koymayan, önlemeye çalışmayan, en azından kınamayan da bu suça ortaktır.
** Çamura battığı için yakınıyor, oysa kendi çamurdan daha da kirli.
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-19 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 10.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.