** Vicdanın saldığı korku, vicdansızı bile korkutur.
** Sen başkasının bahçesine izinsiz girdiysen, kendi bahçen için mutlaka bir bekçi tut.
** Şartlanmış bir kafaya doğru sandıklarının yanlış olduğunu anlatmak, köre ışık ve renkleri anlatmak kadar zordur. Nasıl olsa sonunda anlatmaktan vaz geçeceksiniz, iyisi mi hiç başlamayın.
** Kimseye borcun yoksa, minnet duymuyorsan, muhtaç değilsen, yardım dilenmiyorsan, yalvarmıyorsan yeryüzünün en mutlu insanı sensin demektir.
** Yatağını bozduğun dere, bir gün mutlaka intikamını alır.
** Hafıza-i beşer nisyan ile malulmüş. Buna isyanı de ekleyebilir miyiz?
** Düş ile gerçeğin sınırını çizemezsen, ne bu dünyada ne de hayal aleminde yaşayabilirsin.
** Hoşgörülü olursan kendi aptallığını bile hoş gösterebilirsin.
** Karşındakine onun aptal olduğunu kanıtlamaya çalışmak boşuna gayrettir. Çünkü aptal bile aptallığı kabul etmek istemez.
** Amaçlarını gerçekleştirmeye çalışan kişinin karşısındaki en büyük engel diğer insanlar değil, kendisidir.
** Aşkının mezarını kazan, aşkının reklamını yapandan daima üstündür.
** Aykırı düşünceleri olan insanlar, aykırılıktan korkan, statükoyu koruma derdinde olanlar tarafından bir şekilde yok edilirler.
** Hırsın yokluğu pasifliktir, azı karardır, çoğu ise zarardır.
** Gençliğinde düzeltmediğin hatalarını yaşlılığında düzeltmek zorunda kalabilirsin.
** Suskunluğunu cehalet, bölüşmeni acizlik, saygını pısırıklık, cömertliğini savurganlık, adilliğini aptallık, merhametini yufka yüreklilik olarak görenler olsa da sen gerektiğinde sessizliğini koru, senin olanı paylaş; saygılı, cömert, adil ve merhametli ol.
** Beni geçenler elbette ki var, ama benim geçtiklerim de var.
** Senin kaderden şikâyetin mi var? Ya kaderin senden?
** Akıl ve mantığa dayanmayan sözler, açıklamalar, düşünceler felsefe olarak kabul edilemez.
** Önemsenmediğinden yakınanlara “Sen önemsemiş miydin?” diye sor! Çünkü önemsenmek istiyorsan, önemseyeceksin.
** Bilge, daima düşünce hedefinin tam ortasına nişan alır, ama bu her zaman hedefi vurduğu anlamına gelmez.
** Sen kendine bile dost değilsin; benim dostum nasıl olacaksın?
** Kıskançlığı ayıplayan o kadar çok kıskanç var ki…
** Toplumsal yığınlar ileri zekalıdır dersem herkes bana güler, normal zekalıdır dersem hatır için yalan söylemiş olurum, geri zekalıdır demeye ise dilim varmıyor!
** İyimserlik bir tutam tembellik ve iki tutam pısırıklıktan ibaret sağlıklı bir yemektir.
** Başkalarının sahip olduklarıyla ilgilenirsen kendi sahip olduklarının farkına varamazsın, değerini anlayamazsın.
** İşimize yarayan ota sebze, yaramayana da yabanî ot demişiz. Yani otta bile bölücülük yapmışız.
** Ben sendeyim, sen de bende; o ise hem sende hem de bende.
** İnsanlar seni anlamıyor diye sen, anlatmaktan mı vaz geçeceksin? Cevabın evetse, doğrusu ben de seni anlayamıyorum!
** Kaybedeceklerini hesaplamadan bir tartışmaya asla girme. Çünkü kazancın daima umduğundan çok az olacaktır.
** Toplumsal sınıf bilinci yaratmak istediğiniz kişi, ait olduğu toplumsal sınıf ile bütünleşemiyorsa tüm çabalarınız boşa gidecektir.
** Sıkıntıyı sıkarsan içine yerleşir kalır; koy verirsen kendiliğinden çıkar gider.
** Yaşamak, sanatçısı en az olan bir sanattır.
** Uçurumun kenarında yürürken duyulan ürpertidir kişiye haz veren. Yani bu ürpertide biraz korku, biraz da zevk vardır.
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-7 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 6/25/2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.