Minicik kollarında belli belirsiz oyun yaraları  vardı..Çok severdi koşmayı ağaçlara çıkmayı hele top oynamak en büyük keyfi..Sevimli yüzünde bir keder belirdi aniden astı suratını..Meydanın orta yerinde etrafına şaşkınlıkla bakıyor büyüklerin bağrışmaları kavgalarını anlamakta zorlanıyordu. Ne vardı ki şimdi kavga edecek diye düşündü. Ne güzel bir parktı oysa burası ağaçlar çiçekler.. Anne babası ile hep gelirlerdi. Polis amcalar üzerlerine bir şey sıkıyordu önce oyun sandı koştu ellerini uzattı ama annesi çekti geri hemen ağzını kapadı.Koca koca ateşler yangınlar ağlayan yaralanan insanlar vardı...
Of ya dedi çocuktu, ufacıktı anlamıyordu işte!

Annesi sarıldı üzülme oğlum dedi şimdi küçüksün ama büyüyünce anlayacaksın. Senin yeşilini istiyor onlar bizde vermek istemiyoruz kavgamız bu.
Annesine sokuldu sızlanarak söylendi. Köyde nenemin bahçesinde ne çok ağaç var anne neden şehirde az neden yeşilimizi almak istiyorlar?

Ben naylon oyuncaklar istemiyorum ben dallarına tırmanacağım ağaçlar istiyorum meyvelerini yemek gölgesinde oynamak istiyorum! Arada parka götürüyorsunuz ama ben daha çok ağaç istiyorum daracık sokaklardan kalabalık caddelerden sıkıldım.
Ben ataride istemiyorum aslında ama ne yapayım ki bahçemiz yok çiçeklerimiz ağaçlarımız yok. Bir parklar var onları da mı alacaklar anne? Kara gözlerinden inci gibi yaşlar süzülmeye başladı ağlıyor bu karmaşaya yine de bir anlam veremiyordu..

Babasına yaklaştı sığınmaya çalışıyor etrafındaki gürültünün içinde cılız sesiyle oda sesleniyordu. Baba sen kocamansın güçlüsün senin sesini duyarlar söyle polis amcalara şu ağabeyle re ablalara kavga etmesinler!

Hani bizim başbakanımız varmış öyle diyorsunuz ya siz. Ona da söyle bağırmasın güzelce anlatsın büyüklere çocuklara ne diyecekse. O çok büyük adam ya o bari bağırmasın baba söyle ne olur söyle! Taze fidanları kırmadan incitmeden biz çocukları da yeşiller gibi yok etmeden anlatsın. Yeter artık biz çok üzülüyoruz çocuğuz ufacığız anlamıyoruz ama söz baba ben dinleyeceğim.  Söyleyin başbakana bizi daha fazla kırmasın ben yarınların yeşiliyim yıkmasın ağlatmasın baba söyle baba!


Şükran AYDOĞAN / GÜLCENAZ YALOVA / 11.6.2013

( Söyle Baba başlıklı yazı Şükran Aydoğan tarafından 11.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.