İçki


Sarhoş eder


Haram ve günahtır


Hem yasak dinimizce de


İçme



Mustafa Karaahmetoğlu
24.05.2013



CINQUAIN
 
Amerikan didaktik şiir tarzı. Kafiyesiz yazılır, öğreti ağırlıklıdır, ilk mısra iki hece, ikinci mısra 4 hece ve devamı 6,8, 2 hecedir. Toplam 5 mısra 22 heceden oluşur. Her tanka ana form olarak bir Cınquaindir fakat her Cinquain bir Tanka olmak zorunda değildir. A.B.D. ve Japon kültürlerinin etkileşimi şeklen kendini gösterir, kökeninde Türk kültürünün etkisi çok yüksektir. Aslında buranın konusu olmamakla birlikte İslamiyet öncesi ve sonrası Türk Kültürü hem sözlü hem de yazılı edebiyatta dünyadaki en etkin ve yaygın kültürdür, özellikle şiirlerde. Osmanlının pek çok edebi formu hiç değiştirilmeden A.B.D.’nde uygulama alanı bulmuştur, Üniversitelerin en saygın kürsülerine sahiptir.
 
1.         Mısra genellikle başlıkla aynı, yakınen ilişkili ya da eş anlamlıdır.
2.         Mısra birinci mısrayı tanımlayan sıfat(lar)tan oluşur.
3.         Mısrada başlığa dair aksiyon vardır, fiil kullanılır.
4.         Mısrada nihai fikir keskin olarak verilir.
5.         Mısrada başlığa dair çözüm atfında bulunulur.

(MCU'dan alıntıdır)
( İçki...... İçme başlıklı yazı Mustafa Kara tarafından 24.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.