Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 24.05.2013
Okunma Sayısı : 1844
Yorum Sayısı : 0

ERDOĞAN ASLIYÜCE VE ŞURA ŞEHİRLERİ İSİMLİ KİTABI...


KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR



Erdoğan Aslıyüce;1946 yılında, Kırıkkale ili Delice ilçesi Büyükyağlı Kasabasında doğdu. Babası Ümmet oğulları'ndan Mehmet, Annesi Pırıklı Köyü eşrafından Hasan Aykanat'ın kızı Nuriye hanımdır. Çalışma hayatına 1970'de Makine Kimya Endüstrisi'nde (MKE) Kırıkkale'de başladı. Seydişehir, Bursa ve Konya'dan sonra 1982'de İstanbul Türk Metal Sendikası Kurucu Başkanı oldu. 1996 yılında aynı sendikanın İstanbul Şube Başkanlığını Bırakana kadar aktif sendikacı olarak tanındı. 1972 yılında gönüldaşlarıyla "DUR YOLCU GAZETESİ''ni çıkardı. 1980'de Konya'da arkadaşlarıyla "KONEVİ DERGİSİ''ni çıkardı. 1987'de İstanbul'da çıkardığı Aylık "METAL İŞÇİLERİ DERGİSİ''ni 54 sayı devam ettirdi. 1 Mart 1993 tarihinde İstanbul'da HOCA AHMET YESEVİ VAKFI'nı kurdu. Küçük Ayasoyfa semtindeki Hüseyin Ağa Medresesinin Bakanlar Kurulu Kararınca Vakfa Tahsisini sağladıktan sonra burayı restore edip "Hoca Ahmet Yesevi Vakfı Kültür Merkezi" yaptı. 1994'de ''YESEVİ YAYINCILIK ŞİRKETİ''ni kurdu. 1 Ocak 1994 Tarihinden itibaren aylık olarak ''YESEVİ DERGİSİ''ni yayınlamaktadır. 1994'de Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi "BİR" i yayın hayatına kazandırdı. Türkiye'nin çoğu ilini köy köy gezdi. Yurt dışında Japonya, Çekoslovakya, İngiltere, Kanada, Amerika Birleşik Devletleri, Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan, Yunanistan,Bulgaristan, Makedonya, Yugoslavya Romanya, Tuva, Hakasya, Altay ülkesi, Tataristan, Başkurtistan, Altay Cumhuriyeti, Hollanda, Almanya, İsviçre, Tayland, Sudan, Taiwan, Hong kong, Kırgızistan, Özbekistan, İsrail, Arnavutluk, Moldavya, Gagavuz yeri, Pridnestroya, Singapur, Suriye, Yakutistan'ı gezdi. Bu ülkelerden 25'ini kitaplaştırdı. Gezilerinde klasik seyyahlar gibi sadece gördüklerini değil, o yerin tarihini sosyal yapısını, siyasi analizini ve tam bir gerçeklikle güzellikleri ve çirkinliklerini aktardı. 


YAYINLANMIŞ ESERLERİ;

Her yönüyle Kırıkkale (1974) 

Metal İşçilerinin Mücadele Tarihi (1989) Refik Sönmezsoy'ile ) 

Genç İşçiler (1990) 

En büyük grev (1990) (Refik Sönmezsoy'ile) 

Adım Adım Türk Yurtları (1997) 

Turan'dan Kırım'a (2001) 

Dört Kıta Sekiz Ülke (2001) 

Hücreden cümleye (2001) 

Türkistan'dan Anadolu'ya Alpler- Erenler (2002)

Laleden yağlı güreşe Hollanda (2002)

Değişen Komşumuz Suriye (2003) 

Türkiye'nin yüreği Kastamonu (2003) 

Türk'e gözaltı (2004) 

Garip Türk'ün feryadı (2004) 

Türk'ün çile çemberi (2004) 

İstanbul'dan Adıyaman'a (2004) 

İstanbul'dan Trabzon'a (2004) 

Türkistan iki dünya eşiği (2005) 

Türk Tarihinde Yazılmayanlar (2013)

Şura Şehirleri (2013)


BUNLARDAN AYRI OLARAK KIRŞEHİR-KIRIKKALE-KASTAMONU-İSTANBUL'DAN ADIYAMAN'A-İSTANBUL'DAN TRABZON'A-İSKENDERUN-CEYHAN TARİHİ-CEYHAN-ÇANAKKALEDEN PAŞAELİNE-MARMARA'DAN AKDENİZE-KOCAELİ'DEN ANADOLU'YA İSİMLİ ESERLERİNDE SAHİBİ OLDUĞUNU BELİRTMELİYİM.


Erdoğan Aslıyüce'nin son eseri ŞURA ŞEHİRLERİ 14x20 ebatında, 334 sahifelik bir kitap. Bu kitapta şura nedeni ile gidip geldiği şehirlerde gördüğü her konuyu yazmış, güzel üslubu ile kitap kendisini okutuyor. Eserin içinde anılar-gezilip görülen yerler-fotoğraflar-biyoğrafiler vb.konular ilgi çekici şekilde anlatılmış. Eserin arka sayfasından içinde ki konuları daha detaylı anlamak mümkün, buna göre bu kitapta;


-Deprem yorgunu Kocaeli,

-Çukurova'nın yıldızı Adana,

-Konevi'nin diyarı Konya,

-Kaplıcalar Şehri İnegöl,

-Bir Dönüm Noktası Sakarya,

-Yarımada Elazığ,

-Bir Kültür Hazinesi Divriği,

-Kayısı Diyarı Malatya,

-İlk denizcilerden Gazi Çelebi'nin Şehri Sinop,

-Canik-i Bayramlı'dan Ordu,

-Medeniyetler Beşiği İstanbul,

-Sultanlar Şehri Bursa tanıtılmış, bu muhteşem eseri edinmek veya Yesevi Yazı Şiir Dergisi Sahibi Erdoğan Aslıyüce ile tanışmak istiyorsanız aşağıda ki bilgileri kullanabilirsiniz. Çok yönlü, size gerçekten her yönden faydalı olabilecek bir isimle tanışmış olacaksınız;


ERDOĞAN ASLIYÜCE

YESEVİ YAZI-ŞİİR DERGİSİ

KÜÇÜK AYASOFYA CAMİİ BİTİŞİĞİ

SULTANAHMET-İSTANBUL

TEL.0-212-6385194 0-212-6385012

FAX.0-212-6383547

E [email protected]


( Erdoğan Aslıyüce Ve Şura Şehirleri İsimli Kitabı... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 24.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.