Haiku, birçok farklı kültürden şairi etkileyerek,
dünya şiiri biçimini almış, Japon edebiyatı kökenli bir
şiir türüdür. 5-7-5 ölçüsü ile yazılan Haiku, dünyadaki
en kısa şiir biçimi olma özelliğine sahiptir.

Türkiye’de de Haiku’nun yansımaları görülmektedir.
Oktay Rıfat ve Melih Cevdet Anday ile birlikte
‘Garip Akımı’nı oluşturan Orhan Veli Kanık, Haiku
şiirinden etkilenen ünlü Türk şairleridir.
Haiku Turki